Mobiilsideoperaatorid võitlevad iga kliendi pärast

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu

Eesti mobiilsideoperaatorid on asunud tegema eestlastele harjumatult agressiivset otsemüüki ja üksteise pakkumisi üle trumpama. Seetõttu ei ole tarbijal enam mõtet valmispakettide vahel valida.

Tehnilise järelevalve ameti statistika järgi on selle aasta esimese kolme kuu jooksul numbriliikuvuses osalenud ligi 72 000 telefoninumbrit, 62 000 neist on mobiilinumbrid.

Postimehega rääkinud Kariti lugu iseloomustab toimuvat hästi. Karit oli olnud aastaid Tele2 klient, kui kuulis töökaaslaselt, et too sai Elisa käest väga soodsa pakkumise, mis oli ka tema paketist odavam. «Pöördusin siis ise Elisa kodulehe kaudu nende poole, et võib-olla soovin tulla Elisa kliendiks. Nad tegidki parema pakkumise ja läksin sinna üle,» kirjeldas Karit.

Kliendi kaotamise hirmus tegi aga Tele2 Karitile uue pakkumise ja naine sai juba uue SIM-kaardigi kätte, kui Elisa veel kord konkurendi pakkumise üle trumpas. «Mul tekkis lõpuks täitsa hasart juba, hea meelega rääkisin nendega,» selgitas ta. Lõpuks sai Karit Elisalt pakkumise, kus ta maksab 1000 kõneminuti eest kuus kolm eurot, piiramatu interneti eest 2,5 eurot ja lisandub sõnumite tasu.

Tüüpiline on ka Merje lugu. Merjet püüdis Tele2 Elisast ära meelitada, kuid pärast seda, kui naine oli sellest oma mobiilioperaatoriga rääkinud, tegid nad talle veelgi soodsama pakkumise ja andsid umbes 300 eurot krediiti, mille eest said uue telefoni nii Merje kui ka tema mees, kellega neil on kahe peale üks pakett.

Nii Tele2 kui ka Elisa on seadnud endale eesmärgi teha alati konkurentidest soodsam pakkumine, EMT rõhub kvaliteedile.

Elisa suhtekorraldusjuhi Marika Raiski sõnul on konkurentsiolukord telekomiturul väga tihe, kuna juurdekasv saab tulla vaid pealekasvavast põlvkonnast või teise operaatori kliendibaasist. EMT avalike suhete juht Kaja Sepp kinnitas, et alates 2008. aastast, kui numbriliikuvus algas, on kliente, kes on teinud kõikidele mobiilioperaatoritele juba mitu ringi peale.

Tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski rõhutab, et kõikide selliste soodsate pakkumiste puhul tuleb tähelepanelikult lepingu tingimusi jälgida. «Sageli käib nende pakkumistega kaasas tähtajaline leping, mis tähendab, et kui mingil põhjusel inimene seda teenust enam ei vaja, peab ta sellest loobumiseks leppetrahvi maksma,» rääkis Turetski. «Seega peaks väga hoolikalt kaaluma, kas sellisel lepingul on ikka mõtet.»

Samuti võivad lepingus peituda tingimused, kus ka firmasisene paketi muutmine, näiteks andmeside mahu suurendamine, võib kaasa tuua lisatasusid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles