Säästlik ostja nädala alguses poes ei käi

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teisipäeval Rimis lastele koolikaupu otsinud Tarvo Krall ütles, et suundub nii mõnigi kord kauplusse pärast selle pakkumiste lehega tutvumist.
Teisipäeval Rimis lastele koolikaupu otsinud Tarvo Krall ütles, et suundub nii mõnigi kord kauplusse pärast selle pakkumiste lehega tutvumist. Foto: Peeter Langovits

Hoolikalt raha lugeval inimesel tasuks vältida poodiminekut nädala alguses, sest siis on seal vähe soodushinnaga tooteid. Allahindlusi tehakse supermarketites põhiliselt nädalal teises pooles.

«Mina käin poes hommikuti,» rääkis teisipäeval perega Tallinnas Rimis koolikaupu otsinud näitleja ja muusik Tarvo Krall. Mehe sõnul vaatab ta postkasti pandud toidupoodide reklaamlehed läbi ja mõnikord tuleb ette, et suundub sooduspakkumise pärast ka ekstra poodi.

Mustamäel elav Signe Puhk eelistab poes käia pärast tööd. «Enne poodi minekut vaatan internetist järele ja võrdlen poodide sooduspakkumisi, sealt näeb need kohe ära,» rääkis naine, kelle pere nn kodupoodideks on Maxima ja Rimi.

«Poodi valin suuresti juustu järgi, kuna meie pere sööb väga palju juustu. Sellepärast eelistangi sageli Rimit Maximale, sest siin on nii juustu kui ka singi puhul paremad pakkumised,» lisas ta.

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul teevad nädalalõpupakkumisi kõik suuremad Eesti poeketid. «Meil on kolmapäevast pühapäevani teatud ports tooteid, nagu lõhe, sea kaelakarbonaad, millele tehakse sooduspakkumisi,» rääkis ta.

Sooduspakkumiste rihtimist nädala viimastele päevadele põhjendas Bats sellega, et reeglina minnakse suuremaid sisseoste tegema just nädalalõpul ja siis on poodides märksa enam ostjaid.

«Klient on kriisist mõnusalt  õppinud. Kui kusagil ikka on midagi soodsat, siis väga tihti tullakse konkreetse toote pärast sellesse poodi,» selgitas Bats.

Kuna mõne toiduaine hind on aja jooksul kõvasti tõusnud, siis neid ostetaksegi ainult sooduspakkumiste ajal. Seetõttu püüavadki poeketid Batsi sõnul sellistele kaupadele allahindlust tehes rahvast enda juurde meelitada. «Inimesed teavad, et kusagil ikka on kohvile allahindlus. Sama on ka juustuga. Kui need on  kampaaniahinnaga, siis see tõmbab rahva poodi,» tunnistas pressiesindaja.

Selveris tehakse nädalalõppudel umbes viiendiku võrra rohkem oste kui teisipäeviti ja käive tõuseb peaaegu kahekordseks. «Seega käiakse nii rohkem poes kui ka pannakse rohkem tooteid ostukorvi,» sõnas poeketi pressiesindaja Annika Vilu.

Selver on algusaastatest alates teinud nädalalõpupakkumisi, mis kehtivad neljapäevast pühapäevani, ja siis on soodushinnaga müügil vähemalt sada toodet. Pakkumiste iseloom sõltub paljuski hooajast. Lisaks teeb Selver enam-vähem igal nädalavahetusel allahindluse mõnele tootegrupile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles