Sotsiaalmeediaekspert: ettevõtjad ei peaks Facebooki ainult reklaami postitama

Aimur-Jaan Keskel
, majandusajakirjanik
Copy
Facebook nutitelefonis.
Facebook nutitelefonis. Foto: Mateusz Slodkowski / SOPA / Scanpix

Milos OÜ tegevjuht Brit Mesipuu ütles Äripäeva raadios, et ettevõtjad peaks enda sotsiaalmeedia kontodele postitama kliendile huvipakkuvat materjali, mitte ainult reklaami ja sooduspakkumisi.

Mesipuu on kuus aastat uurinud, kuidas ettevõtjad sotsiaalmeediat kasutavad. Kõige populaarsema sotsiaalmeedia kanal ettevõtjate seas on endiselt Facebook. Teisi kanaleid, näiteks Instagrami ja Tiktoki, nii palju ei kasutata. Uuringule vastas 167 ettevõtjat.

Mesipuu, kes ka ise sotsiaalmeediturundusega tegeleb, ütles, et Facebookis toimib kõige paremini nii-öelda kasulik sisu, näiteks näidatakse, kuidas ise saab midagi vahetada või parandada. «Loo kasulikku sisu ja katsu seeläbi saada omale kliente, et nad jääksid jälgima sinu sisu, mis on nii huvitav,» lausus ta.

Tema sõnul pole õige kasutada Facebooki ainult toodete ja teenuste reklaami üleslaadimiseks, sest inimesed soovivad Facebookis näha põnevaid postitusi, mitte puhast reklaami.

Mesipuu arvab, et samuti pole mõtet Facebooki üles panna ettevõtte missiooni ja visiooni, kuna see üldjuhul inimesi ei huvita. Inimestele meeldivad huvitavad postitused, mis on talle kasulikud või millega ta saab end mingil moel samastada.

Isetehtud postitused on ehedamad

Lisaks ei soovita ta kasutada postituste tegemisel sotsiaalmeedia spetsialisti abi, vaid soovitab firma töötajatel sotsiaalmeedias ise sisu luua. «Hoopis ehedam on see, kui inimene ettevõttest endast, kohapealt, teeb mingi video või pildi kui see, et ta saadab mulle pilte ja ütleb, et pane tekst juurde. See emotsioon kaob sealt vahelt ära,» ütles Mesipuu. Kuid enne postitamist on tähtis teha endale selgeks sotsiaalmeedia haldamise põhitõed, lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles