Pakimaht tegi esimeses kvartalis kõigi aegade rekordi

BNS
Copy
Pakiautomaadid
Pakiautomaadid Foto: Urmas Luik

Pakiautomaatide pakimaht kasvas esimeses kvartalis koguni 14,4 protsenti, mis tähendab, et võrreldes eelmise aasta sama ajaga saadeti üle 400 000 paki rohkem.

Selle aasta esimeses kvartalis oli e-kaubanduse pakiautomaatide maht 3,3 miljonit pakki, mis on üle 400 000 paki ehk 14,4 protsenti rohkem kui aasta varem samal ajal.

«E-kaubandus ja pakiautomaatide pakimaht tegi muljetavaldava kasvu hoolimata üldisele jaemüügi ja kaubanduse paigalseisule,» ütles Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. «See on erakordne kasv, arvestades, et ka varasematel aastatel on olnud kiire tõus – näiteks koroona-aastatel.»

Eelmisel aastal oli Eestis e-ostlemise käive 3,54 miljardit eurot, mis tähendab aastaga 34 protsendi suurust kasvu. Seejuures viisid eestlased välismaistesse e-poodidesse 1,37 miljardit eurot ning 2,17 miljardi euro eest osteti siinsetest e-poodidest. Eestlased tellisid möödunud aastal pakiautomaatidesse kokku ligi 12,4 miljonit pakki, mis oli samuti 2,3 protsenti rohkem kui aasta varem.

Jaeärid kiratsevad, e-kaubandus õitseb 

E-kaubandus ületab Eesti jaekaubanduse kogukäibest juba 20 protsendi piiri. Euroopa e-kaubanduse tururaport 2022 tõstab esile, et Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 77 protsenti elanikkonnast.

«Kui näiteks jaanuaris langes jaekaubandus seitse protsenti, siis e-kaubanduse pakimaht kasvas 10 protsenti. Eelmise aasta veebruar oli aasta parim kuu ja pakimaht kerkis suisa 20 protsenti, kuid selle aasta veebruaris kasvas pakimaht ikkagi veel neli protsenti. Märtsis oli selgelt näha ka selle aasta esimese E-smaspäeva mõju – eestlased tellisid pakiautomaatidesse suisa 27,6 protsenti ehk 271 000 pakki rohkem kui aasta tagasi samas kuus,» märkis Väät.

Eesti pakiturgu monitoorib Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, Smartposti ning DPD-ga. Eesti E-kaubanduse Liit on 2008. aastal loodud katusorganisatsioon, kuhu kuulub üle 500 ettevõtte. Samuti väljastab liit turvalise ostukoha usaldusmärgist ja korraldab neli korda aastas toimuvat veebipoodide ühiskampaaniat E-smaspäev.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles