Reisiportaali Bookinghouse omanik kuulutas välja pankroti

BNS
Copy
Rand Barcelonas. Pilt on illustratiivne.
Rand Barcelonas. Pilt on illustratiivne. Foto: Marc Asensio Clupes / ZUMA / Scanpix

Hollandis registreeritud reisivahendusportaalide omanikfirma Otravo BV kuulutas välja pankroti.

Ettevõtte kaubamärkide hulka kuuluvad ka eestlastele tuttavad reisibroneeringute veebikeskkonnad Bookinghouse.ee, Travelgenio.com, Tripmonster.com, Travel2be.com, Vliegtickets.nl, Vliegtickets.be, Flygstolen.se, Greitai.lt ja Flysiesta.lv, teatas tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus. 

Lisaks lendudele sai vahendusportaalide kaudu broneerida ka majutust ja autorenditeenust.

Seoses Otravo pankrotiga ei saa Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskused enam menetleda nende vahendajate vastu suunatud kaebusi, ütles TTJA Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse ekspert Heldin Malmet.

Otravo avaldas kodulehel ka ingliskeelse teate, mis annab klientidele juhiseid edasiseks käitumiseks, muu hulgas broneeritud lennupiletite ja nendega seotud lisateenuste kohta. 

Olles ostnud teenuse, näiteks lennupileti või majutuse mõnelt nimetatud vahendajalt ja selle kohta kinnituse saanud, soovitab TTJA küsida oma broneeringu staatuse kohta informatsiooni otse teenusepakkujalt, näiteks lennufirmalt või majutusettevõttelt, ning veenduda, et teenusepakkujal on olemas kliendi kontaktandmed.

Broneeringus saab muudatusi teha ja makseid saab tagasi teenusepakkuja kaudu, kuna vahendaja klienditeenindus enam ei tööta.

Esimene soovitus: suhelda oma pangaga

Olles maksnud väljastamata lennupiletite eest krediitkaardiga, soovitab amet pöörduda krediitkaardi väljastanud panga poole. Müüja pankroti korral on krediidiandja kohustatud tarbijale makse tagastama.

Kui teenuse eest on tasutud deebetkaardiga, tuleks ühendust võtta oma pangaga. Mõne panga puhul järgitakse ka deebetkaardimakse korral krediitkaardimaksega sarnast tagasimakse põhimõtet.

Kui panga poole pöördumine ei anna tulemust, saab tarbija esitada nõude Otravo pankrotihaldurile Hollandis. Amet nendib siiski, et tarbija positsioon pankrotimenetluses on tavaliselt nõrk ning menetlus võib kesta mitu aastat.

Pankrotihaldurile nõude edastamise lihtsustamiseks leiab TTJA kodulehelt ingliskeelse näidisvormi, millele tuleb kindlasti lisada ka asjakohased manused – näiteks tellimuse kinnitus, makset tõendav dokument ja ka koopiad eelnevast kirjavahetusest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles