Jaeketid jäid tänavuse jõulumüügiga üldiselt rahule

BNS
Copy
Ka sel jõuluperioodil oli menukaimaks tooteks mandariin.
Ka sel jõuluperioodil oli menukaimaks tooteks mandariin. Foto: Mailiis Ollino/Pärnu PM

Eesti suurimad jaeketid võivad jõulude-eelse ja -aegse müügiga rahule jääda, sealjuures oli ka selle aasta jõuluperioodil jaekettide üks populaarsem toode taas mandariin, ent vähem soetati kalatooteid.

 

Rimi ostujuht Maris Rannus ütles BNSile, et Rimi klientide ostukorv oli jõulunädalal pigem traditsiooniline ja eelmise aastaga üsna sarnane. «Kui midagi välja tuua, siis pisut enam leidis oma tee ostukorvi linnuliha ja vähem valiti kala. Jahutatud ja külmutatud kujul part on näiteks toode, mille populaarsus Rimi klientide seas on kasvanud aastast aastasse,» lisas Rannus.

Rannuse sõnul olid jõuludele traditsiooniliselt müüdavaimad tootekategooriad maiustused, puuviljad, töödeldud ja värske liha ning ka alkohoolsete jookide kategooria.

Mandariine müüb pood Rannuse sõnul igal aastal järjest rohkem. «Sellel aastal oli meie pakutav sortiment rikkalikum kui eelmisel aastal ja sellest lähtuvalt ka müügitulemus jõulunädalal 10 tonni võrra parem. Kokku jõudis sellel perioodil Rimi klientide ostukorvi 123 tonni mandariine.»

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski ütles BNSile, et nende jõulunädala müük suurenes kümnendiku võrra, kuid toidukaupade müügimahud jäid varasemale aastale alla, kuigi oli ka erandeid. «Näiteks kasvasid maitsestatud lihade, kiirtoitude, karastusjookide müügimahud,» märkis ta.

Veski sõnul kasvas käibelt enim värskete toidukaupade, sealhulgas jahutatud valmistoitude ja maitsestatud lihade müük. Toidukaupade suurim langus käibes oli aga kala müügis: punase kala müük langes 10 protsenti, samas kalamarjale kulutati mullusega võrreldes 20 protsenti rohkem.

Tööstuskaupade suurim läbimüügi kasv oli 42 protsenti jumestustoodete sektoris, millele järgnesid 20 protsendiga hügieeni- ja enesehooldustooted. Kirjandust müüdi eelmise aasta tasemel.

Mandariine müüs Selver rahaliselt eelmise aasta mahus ehk 250 000 euro eest, koguseliselt aga 30 protsenti vähem. «Mandariini kilohind oli eelmisest aastast ligi 50 senti kallim,» nentis Veski.

Prisma teatel juhtisid ka sellel aastal jõuluaja müügiedetabelit mandariinid, kuid vahepealsete aastate kasvav lõhefilee trend pöördus lihtsamate toitude suunas.

Prisma Peremarketi kuivainete kategooriagrupi juht Terje Sahk ütles pressiteates, et võrreldes eelmise aastaga on inflatsioon oma töö teinud ning tarbijate ostukäitumist muutnud. «Kui eelmistel aastatel täheldasime uue trendi süvenemist, et jõululaualt leiab üha enam kala, just punast kala, siis tänavusele jõululauale lõhe nii tihti enam ei jõudnud,» märkis ta.

Värske toidukauba osas juhtisid edetabelit mandariinid, klementiinid ja banaanid. Mandariinide-klementiinide müük Prismas ületas tänavuste jõulude ajal jõudsalt mullust müüki. Jõulujookidest oli enimmüüdud alkoholivaba glögi. Müügiedetabeli tippu jõudsid tänavu ka Kinder Surprise'i munad ja kohukesed ning tavapärased toiduained – kartul, piim ja munad, saatjaks väiksemas koguses lõhe, seapraad ja hakkliha.

Prisma Peremarketi tarbekauba kategooriagruppide juhi Merit Uue sõnul mõjutas jõulueelseid oste tööstuskauba osas kindlasti lumine jõuluilm – populaarseimad tooted olid lumelabidad, suusavarustus ja kelgud. «Kinkide osas olid populaarsed Muumi kruusid ja legod, kodutarvetest fritüürid ja pannid, kõlarid ja akupangad. Tänavu eelistati praktilisi kingitusi ja mõeldi läbi, mis kingi saajal vaja võib olla. Ilmselt tehti rohkem kingitusi perede ja sõpruskondadega ühiselt,» selgitas Uus.

Prisma teatel tõusis ka käsitöökauba populaarsus – näiteks osteti lõngu detsembris rohkem kui mullu.

Prisma tänavune kõige aktiivsem päev jõulutoidu ja muude ostude osas oli vahetult enne jõulupühi, 23. detsembril ning päev varem 22. detsembril.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles