P, 27.11.2022

Liha ja kala tõid Postimehe ostukorvi hinnavõrdlusse üllatuse

Merike Lees
, majandusajakirjanik
Liha ja kala tõid Postimehe ostukorvi hinnavõrdlusse üllatuse
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Punase kala kõrge hind kõigutab kõvasti varasema soodushinnaliidri positsiooni.
Punase kala kõrge hind kõigutab kõvasti varasema soodushinnaliidri positsiooni. Foto: shutterstock.com

Postimees võttis seekordse ostukorvi hinnavõrdlusesse tooteid, mida varem pole võrreldud ja üllatus senise soodsaima pakkuja hinnapoliitikas: reklaamitud soodsaim hind jäi konkurentide omast väga kaugele.

Postimees lisas oma traditsioonilisse ostukorvi ka punase kala ja sealiha, mida varasemad ostukorvid ei sisaldanud. Pilt oli nende toodete suhtes hoopis teine kui väljakujunenud valiku suhtes, kus enamasti on pakkunud odavaimat hinda Prisma.

Selgus, et kõige kallimat punast kala on võimalik saada hoopis Prismast. Vahe konkurentidega ei ole sentides ega mõnes protsendis, vaid eurodes. Prisma punase kala kilohind on kaks eurot kallim kui Selveris, kolm eurot kallim kui Rimis ja neli eurot kallim kui Barboras.

Ka sealiha kilohind jäi Prismas mitu eurot soodsama pakkumisega Rimile alla. Kui Rimis saab kilo kondita sea kaelakarbonaadi 4,49 euroga, siis Prismas tuleb välja käia 7,99 eurot ehk 3,5 eurot rohkem.

Rimi piima- ja lihatooted osutusid seekord kõige odavamateks. Rimi hinda kergitavad kauasäilivad ja pagaritooted.

Prisma osutus soodsaimaks puu- ja köögivilja ning kauasäilivate toodete kategoorias.

 

Kokkuvõttes tuli Prisma ostukorv kallile kalale ja lihale vaatamata siiski soodsaim, edestades lähimat konkurenti Barborat 2,39 euroga. Esimeses tuli Postimehe seekordse toidukorvi eest välja käia 77,50 eurot, siis teises 79,89 eurot. Rimi ja Selveri ostukorvid läksid maksma vastavalt 81,57 ja 88,63 eurot. Vahe odavaima ja kalleima poe vahel on 11,13 eurot.

E-ostukorvi hinnad on võetud kõigist poodidest kindlal ajahetkel ja päeva jooksul tehtud muudatusi hindades jooksvalt ei arvestata. Arvesse on võetud ka sooduspakkumised. Lähtutakse kõige soodsamast hinnast ja kauba saadavusest. Kui odavaima hinnaga kaup on otsas, võetakse ostukorvi hinnalt järgmine sarnane toode.

Märksõnad
Tagasi üles