Coop: Kantar Emor tegeleb inimeste eksitamisega (1)

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Coopi kauplus Tartumaal Puhjas.
Coopi kauplus Tartumaal Puhjas. Foto: Sille Annuk

Kantar Amor avaldas täna Eesti toidupoekettide konkurentsi kaardistava tarbijauuringu, mille alusel on jaekett Coop kaotanud enim kliente. Coop hinnanguga ei nõustu — nende sõnul tegeleb uuringufirma hoopis inimeste eksitamisega.

Kantar Emori korraldatud tarbijauuringu alusel kaotas suurim jaekett Coop aastaga 3 protsenti enda turujõust, samas kui Eesti turule sisenenud Lidl võitles välja 7-protsendilise turujõu. Meediale saadetud pressiteates teatas Emor, et Coop on enim nõrgenenud kauplustekett, kes on kaotanud kõige rohkem kliente.

Coopi hinnangul pole Emoril aga võimalik sellist järeldust teha. «Toidukaupluste turuosa mõõdetakse reaalse müügistatistika põhjal, mistõttu ei peegelda täna Emori avaldatud statistika turuosade tegelikku olukorda,» selgitas Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido.

««Turujõud» on Emori enda väljamõeldud termin ning kajastab seda, et 1700 veebi teel küsitletust inimesest 23 protsenti käisid viimase kahe nädala jooksul Coopi kauplustes, 20 protsenti Maximas, 17 protsenti Selveris ja 7 protsenti Lidlis – see ei peegelda ühelgi moel ostukorvide jaotust erinevate jaekettide vahel, klientide juurdevõitmist, kaotust vms,» ütles Miido.

Coopi teatel on nad palunud uuringufirmal enda pressiteate pealkirja täpsustada, et see uudistetoimetusi ning nende lugejaid ja kuulajaid ei eksitaks.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles