R, 3.02.2023

Amet hoiatab tarbijaid Poola kaupleja eest

BNS
Amet hoiatab tarbijaid Poola kaupleja eest
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet.
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet. Foto: Kermo Benrot

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) on sel aastal saanud 34 pöördumist seoses Poolas registreeritud kauplejaga Stander Sp z.o.o, kes pakub tooteid peamiselt telefonimüügi teel. Tarbijad on saanud postisaadetise teate, kuid ei ole midagi tellinud. Kauplejaga ühendust võttes ähvardatakse tarbijaid inkassonõudega.

Stander Sp z.o.o kasutab eestikeelset kõnekeskust ning müüb vitamiine, kuid ei jaga tarbijale nõutud lepingueelset teavet ega kinnita pärast telefonivestlust tarbijaga lepingut kirjalikult.

«Tuletame meelde, et telefoni teel sõlmitud kokkuleppe peab vormistama kirjalikult,» rõhutas TTJA EL tarbija nõustamiskeskuse ekspert Heldin Malmet.

«Eelmise aasta sügisel sain SMS-meeldetuletuse tasumata jäänud arvest. Võtsin kohe kauplejaga telefoni teel ühendust ning andsin teada, et ma ei ole mitte ühtegi pakki tellinud ega saanud. Kuigi kaupleja kinnitas, et mulle rohkem meeldetuletusi ei saadeta, sain ma edasi kirju tasumata arvetest, sealjuures märgib kaupleja ära, et minu nõue edastatakse inkassole, kui ma arvet ära ei maksa.»

«Sain veebruaris eestikeelse telefonikõne firmalt, mis tegeleb toidulisandite ja vitamiinide müügiga. Nõustusin tellimusega ja paki saabumisel kandsin 4.95 viidatud arveldusarvele. Pakist leidsin arve ja sellelt e-posti aadressi, millel ma kirjutasin, et soovin kõikidest edasistest saadetistest loobuda. Maikuus sain postkontorist teate, et minu nimele on saabunud pakk. Saatsin postkontoris paki avamata kauplejale tagasi. Edasi sain veel 5 pakiteadet, millega toimisin samamoodi. Augustis sain SMSi, kus kaupleja andis teada, et mul on tasumata arve 34.95 eurot + 5 eurot meeldetuletustasu. Samuti ähvardatakse arve mittetasumisel inkassoga. Septembris laekus ka paberkandjal kiri, kus nõudele oli juurde lisatud 25 eurot inkassotasu.»

Need on vaid üksikud näited tarbijate pöördumistest, kes on kimpus Poola kauplejaga Stander Sp z.o.o. Reeglina nõustuvad tarbijad telefoni teel proovipaki saamisega, kuid satuvad kaupleja seatud lepingulõksu.

Malmet lisas, et ka siis, kui tarbija ja kaupleja on telefoni teel kokkuleppele jõudnud ning oma kokkulepet kirjalikult kinnitanud, on tarbijal õigus 14 päeva jooksul ümber mõelda, lepingust taganeda ning tooted kauplejale tagastada.

Taganemisõigust ei saa kasutada teatud tüüpi kaupade puhul, näiteks kiiresti riknevad tooted või suletud pakendis kohaletoimetatud kaubad, mille pakend on avatud ja mida ei ole tervislikel või hügieenilistel põhjustel võimalik tagastada.

Reeglina nõustuvad tarbijad telefoni teel proovipaki saamisega, kuid satuvad kaupleja seatud lepingulõksu.

Tarbijad on leidnud end olukorrast, kus telefoni teel tellitud näidispaki järel hakkavad nad saama arveid inkassoettevõttelt.

Alusetuid inkassonõudeid ei pea tasuma, kinnitas Malmet. Kui inkassoettevõte saadab alusetult arveid, peab tarbija saatma kauplejale kirjaliku kaebuse, kus viitab kirjaliku kokkuleppe puudumisele ja esitab nõude arvete tühistamiseks ning kauba saatmise lõpetamiseks.

«Samuti tasub kirjalikus vormis võtta ühendust inkassoettevõttega, kes on võlgnevuse teate saatnud, sest ka inkassoettevõte peab olema võimeline tõendama, et tarbija on telefoni teel sõlmitud lepinguga nõustunud ning seda kirjalikult kinnitanud,» lisas Malmet.

Inkassoettevõttega kaebuse jätkumisel on tarbijal õigus pöörduda abi saamiseks tarbijavaidluste komisjoni poole.

Märksõnad
Tagasi üles