Telia tõstab detsembrist hüppeliselt seadmete üürihinda (28)

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Telia logo.
Telia logo. Foto: Ints Kalnins / Reuters

Kolmandas kvartalis 30 miljonit ning üheksa kuuga 94 miljonit eurot ärikasumit teeninud Telia teatas klientidele, et tõstab detsembrist hüppeliselt seadmete (digiboksi ning ruuteri) rendihinda.

Kui seni tuli ruuteri eest tasuda 2,99 eurot kuus, siis 1. detsembrist tõuseb see nelja euroni ehk hinnatõus on 33,7 protsenti. Digiboksi rendihind kerkib veelgi rohkem: senise 1,99 euro asemel tuleb detsembrist maksta kolm eurot ehk protsentuaalne hinnatõus on 50 protsenti.

«Kiiresti muutuv ärikeskkond, seadmete sisseostuhindade tõus ja muude sisendkulude kasv mõjutavad otseselt ka Telia tegevust,» kirjutab Telia klientidele.

Postimehe poole pöördunud kliendid on nördinud, sest telekomifirma ei lasknud neil sel aastal uuendatud seadmeid välja osta. «Vägisi jääb mulje, et Telia valmistas endale püsitulu ette,» tõdeb klient.

Teine Telia klient möönab, vahetas kevadel Telia nõudmisel nii digiboksi kui ruuteri ning lasi end ära rääkida müügimehel, kes väljaostmise asemel rentimist soovitas. Kui seadme soetamise ajal oleks digiboksi tasuvusaeg toonast rendihinda arvestades olnud 4,5 aastat, siis nüüd oluliselt kiirem. Arvestades, et eelmine digiboks pidas kliendi sõnul vastu vähemalt kümme aastat, oleks kokkuhoid olnud ilmne.

Firma kulud kasvavad

Telia koduteenuste ärijuhi Tõnis Tõnisoni sõnul on hinnatõusu põhjuseks ärikeskkonna kiired muutused, mis kanduvad edasi ka erinevate teenusepakkujate toodetesse ja teenustesse.

«Lühikese ajaga on väga kiirelt kasvanud erinevad sisendkulud, mis omakorda on muutnud kallimaks nii seadmete kui nendes kasutatavate komponentide hinnad kui ka erinevad transpordi- ja logistikateenuste hinnad,» rääkis ta. 

Samuti on tema sõnul üüriseadmete hinnastuse juures oluline koponent see, et tegu pole pelgalt tuima karbiga, mis võimaldab teenust kasutada. «Telia koduteenuste seadmed (ruuterid, digiboksid) on seadistatud nii, et neid oleks võimalik kaughallata – nii kliendil endal kui tehniliste murede korral ka Telia tehnilisel toel. Samuti pakutakse nendele seadmetele üle võrgu tarkvarauuendusi, mis on olulised teenuste kvaliteedi ja turvalisuse seisukohast,» rääkis ta. 

Tema sõnul huljuti oma vana seadme uue vastu välja vahetanud kliendid uut seadet ei saa. Sel juhul tekib küsimus, kuidas komponentide hinnatõus olemasoleva seadme hinda mõjutab?

«Sisendhinna alla kuulub muu hulgas näiteks kiirelt kasvanud elektri hind, mis mõjutab paraku enamiku Telia teenuste hindu,» lausus Tõnison. 

Pakettide hinnad juba kerkisid

Suvel klientidele saadetud kirjas teatas Telia septembris ees ootavast hinnatõusust. Siis kerkis Telia Mini ja Standard Paketi hind euro võrra, vastavalt seitsmele eurole ning 17 eurole kuus.  Samuti muutusid seadmete üüritingimused. Samas kirjas kinnitas ettevõte, et seadmete üüri hind ei tõuse.

Tõnisoni sõnul oli see lause lisatud selguse huvides, et koos üüritingimuste muudatusega rendihinnad ei tõuse. «Lisaks polnud suvel veel täpsemat teadmist, mil määral võib üleüldine kiire kulude kasv mõjutada Telia erinevate teenuste hindu,» lausus ta. 

Tõnisoni sõnul saab teatud seadmeid klient soovi korral ka välja osta. Kuid seadme üürimine on kliendile mõistlikum: alati saab seadme uuema ja võimekama vastu vahetada. «Olukorras, kus tehnoloogia areneb kiiresti ja peale kasvab järjest uusi sisuteenuseid, areneb pidevalt edasi ka seadmepark ning aeg-ajalt tuleb vanad seadmed uuemate vastu vahetada,» lausus ta. 

Kui paljud kliendid soovivad hinnatõusu tõttu lepingu lõpetada?

Selliste klientide hulk on Tõnisoni sõnul marginaalne. Klientidele on oluline oma harjumuspäraseid kvaliteetseid teenuseid edasi kasutada. «Kindlasti pole Telia ka ainus teenusepakkuja, kelle teenuste hinnad on makromajanduslike tõmbetuulte tõttu muutunud või muutumas – see puudutab ka teisi sama valdkonna teenusepakkujaid,» põhjendas ta. 

Kommentaarid (28)
Copy
Tagasi üles