Pärast Ukraina sõja algust on suurenenud keeleametile tehtud kaebuste hulk

Aimur-Jaan Keskel
, majandusajakirjanik
Copy
Tallinna Bussijaamas asuv R-Kiosk
Tallinna Bussijaamas asuv R-Kiosk Foto: Tairo Lutter / Postimees / Scanpix

Pärast Ukraina sõja algust on suurenenud nende kaebuste hulk, kus kliendid kurdavad klienditeenindajate ebapiisava eesti keele oskuse üle, kinnitab keeleamet. Üldjuhul ei peeta simas Ukraina sõjapõgenikke. Peamiselt kaebavad kliendid suurte kaubanduskettide töötajate peale. 

Keeleametile tehtavates kaebustes on keeleoskamatuse kohta tehtud väärteoteated pärast Ukraina sõja algust protsentuaalselt kasvanud. Selle aasta esimese kolme kuu jooksul moodustas kaebuste hulk keskmiselt 49 protsenti ametile tehtavatest väärteoteadetest. Järgmise kolme kuu jooksul oli sama näitaja 67 protsenti ja viimase kolme kuu jooksul osakaal olnud 54 protsenti.

Keeleameti esindaja kinnitusel ei saa öelda, et kaebused on valdavalt ukraina rahvusest inimeste peale. Tõsi, mitme kaebuse lahendamisel on keeleametnikud tuvastanud, et klienditeenindaja, kelle kohta kaebus esitati, on sõjapõgenik. Keeleamet nõustab sellisel juhul töötajat ja tööandjat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles