Ekspert autoturust: uue sõiduki ost võib muutuda paljudele üle jõu käivaks

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Autod parklas. Illustreeriv pilt.
Autod parklas. Illustreeriv pilt. Foto: Taavi Sepp

Luminor Liisingu juhi Andrus Soodla sõnul võtavad autoturul maad fundamentaalsed muutused, kus tootjad keskenduvad aina rohkem elektriautodele, kuid nõudlus uute autode järele võib üldise hinnatõusu tõttu väheneda.

«Uute autode puhul on endiselt tarneraskused, sest autotootjad ei suuda nii palju masinaid toota, kui tarbija tegelikult sooviks,» rääkis Soodla. Seda dikteerivad tema sõnul nii toormepuudus, pikalt kestnud kiibikriis kui ka probleemid logistikaahelate katkemisega.

Teiseks trendiks on tema hinnangul autode jätkuv hinnatõus. «Kuna tõusnud on nii materjalide hinnad kui ka tarbija nõudlus, on see tekitanud olukorra, kus autotootjad on otsustanud toota rohkem neid autosid, mille marginaal on kõige suurem,» ütles Soodla.

Statistika kinnitab tema sõnul ka seda, et autotootjad keskenduvad peamiselt elektriautodele. «Seega on tarbijale hetkel rohkem kättesaadavad nii premium-klassi kui ka massturule loodud elektriautod. Samuti võib soetada diiselmootoriga luksusauto, aga kui soov on osta diiselmootoriga massturule mõeldud auto, siis selliseid masinaid napib ja neid on väga raske saada,» kirjeldas ta.

Tasapisi võib märgata ka kolmanda trendi algust: maanteeameti andmed kinnitavad, et teises kvartalis müüdi 1351 võrra ehk 18,6% vähem uusi sõiduautosid kui mullu samal ajal. 

Üldise suure hinnatõusu tõttu võib hakata vähenema ka nõudlus, sest ostjate arvates on autod muutunud liiga kalliks ning paljud ei saa enam nii kalleid autosid endale lubada. «Võib juhtuda, et sügisel on meil oluliselt väiksem nõudlus uute autode järele, ehkki praegu on seda veel väga raske ennustada,» nentis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles