Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) tarbija ja ettevõtjate nõustamise osakonna juhataja Kristina Tammaru soovitab silmas pidada järgmisi nõuandeid:
1. Vältige riske vahemaandumistel!
Kui te pole reisi veel broneerinud ning otselendu ei ole võimalik kasutada, on soovitatav broneerida kogu reis ühe ja sama lennufirma kaudu ning vältida lennuvahendusportaalides erinevate vedajate lendude kokkusobitamist.
Juhul, kui kogu lennureis on kaetud sama broneeringu viitega ehk ühtse piletiga ning te ei jõua lennu hilinemiste tõttu järgmisele lennule, vastutab selle eest lennufirma.
Omavahel mitte seotud lendude puhul ei ole lennuvedaja hilinemise või tühistamise korral vastutav reisija järgmise lennu eest. Samuti ei pruugi registreeritud pagas jõuda otse sihtkohta, see tuleb pärast igat lendu uuesti registreerida. Sellisel juhul peab reisija uuesti läbima ka julgestuskontrolli, mis toob endaga kaasa täiendava ajakulu ning suurendab riski järgmisest lennust mahajäämiseks.
Kindlasti tuleb jätta ka jätkulendude vahele piisavalt aega, et ülerahvastatud lennujaamades edukalt liigelda.
2. Lennujaama tasub saabuda varem kui tavaliselt.
Isegi kui reisi aegsasti planeerida ja võtta endale piisavalt aega lennujaama jõudmiseks, pagasi äraandmiseks ning turvakontrolli läbimiseks, tasub üle kontrollida ka lennujaama veebileheküljel kuvatud teavitused.
Osas Euroopa lennujaamades algavad järjekorrad juba enne lennujaama hoonesse pääsemist. Kuigi sellises olukorras ei ole tavaliselt muud teha kui olukorraga kohaneda ning järjekorrad ära seista, tasub siiski lisaks teha mõned ettevalmistused: