P, 3.07.2022

Tarbijakaitse hoiatab pettusohtliku e-poe eest

PM Majandus
Tarbijakaitse hoiatab pettusohtliku e-poe eest
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Sellelt veebilehelt ei soovita tarbijakaitse midagi osta.
Sellelt veebilehelt ei soovita tarbijakaitse midagi osta. Foto: Merike Lees

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) hoiatab tarbijaid kasvuhoonete, autotelkide, aiakaupade ja varjualuste müüja Directexpo OÜ tegevuse eest veebilehel innovativetools.ee, kuna on oht saada petetud.

TTJA infotelefonile on helistatud ja kirjalikult esitatud üle 80 pöördumise seoses probleemidega Directexpo veebilehelt toodete tellimisega. Ametil on põhjust arvata, et selle kaupleja suhtes on pretensioone veelgi rohkem.

Tarbijad on teinud tellimusi kaupleja veebilehe innovativetools.ee kaudu, kuid Directexpo ei tarni tellijatele kaupa, ei tagasta õigeaegselt raha ega lahenda talle esitatud kaebusi, vahendas TTJA.

Ettevõtja ei ole avaldanud oma veebilehel infot, et tellimuste täitmisega oleks probleeme ja jätkab e-poes toodete müümist. Osad tooted, mida tal pole võimalik tarnida, on kaupleja juba valikust eemaldanud (näiteks kasvuhooned).

TTJA tegi 14. juulil Directexpole hoiatuse ja kohustas ettevõtjat tegelema kohe tarbijate nõuetega. Tagasiside esitamise tähtajaks määras amet 17. juuli, kuid Directexpo pole siiani tagasisidet andnud.

Täna nõudis amet, et Directexpo eemaldaks müügilt kaubad, mida pole võimalik tarbijatele tähtaegselt tarnida ning avaldada veebilehel teave tarneaegade, kaebuste lahendamise korra ja ettevõtja kontaktandmete kohta.

Amet soovitab tarbijatel teadvustada kauplejaga tekkinud probleeme ja kaaluda kõiki riske enne Directexpo lehelt innovativetools.ee millegi tellimist.

Kauplejaga probleemi tekkimisel tuleb tarbijal esmalt pöörduda kaupleja poole. Tarbijakaitseseaduse kohaselt on kaupleja kohustatud tagama piisava klienditeeninduse ja vastama tarbija kaebusele 15 päeva jooksul.

Kui kaupleja ei vasta või tarbija ei nõustu saadud vastusega, siis on tarbijal õigus pöörduda TTJA poole.

Kui kaupa ei ole tarnitud tarbijaga kokkulepitud tähtaja jooksul, peaks tarbija esmalt nõudma kauplejalt kauba kättetoimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul. Kui selle aja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus nõuda kahju hüvitamist või lepingust taganeda ja makstud summa tagasi saada.

Märksõnad
Tagasi üles