Kaubanduseksperdid: noored jalutavad järjekorda nähes poest välja

Tarbija24
Copy
Järjekord
Järjekord Foto: Urmas Luik

Olgugi et piltlikult öeldes on tänased Z-põlvkonna noored sündinud nutitelefon käes, meeldib neile ikkagi sisseoste teha ka poes kohapeal. Kõikvõimalikud takistused peletavad neid aga poeskäigust eemale. 

«Loomulikult kasutavad tänapäeva noored palju e-kaubandust, kuna nutitelefoni ja internetiavaruse kasutamine on nende jaoks igapäevane tegevus. Samas armastavad nad väga ka poes kohapeal ostlemist, kuna seal saab tooteid katsuda, nuusutada, proovida ja soovi korral kohe ära osta,» selgitas e-kaubandusplatvormi Storekey asutaja Daniel Lundh.

Tema sõnul moodustavad Z-põlvkonna ehk aastail 1997–2012 sündinud noored ligikaudu 40 protsenti turu ostujõust, mistõttu peavad kauplejad nende soovidega üha rohkem arvestama.

Kõige suuremaks probleemiks selle põlvkonna jaoks on kõik, mis segab elu-olu sujuvat kulgu. «82 protsenti neist on valmis minema teise poodi, kui nad näevad kuskil järjekorda. Nad vihkavad igasugust jokutamist ja tõrkeid ostuprotsessis. Nad ei saa aru, miks nad peaksid ootama järjekorras, et mõni toode soetada, ja seetõttu on kauplejate jaoks võtmeküsimus, kuidas selliseid olukordi poodides vältida,» rääkis Lundh.

Ta lisas, et sama kehtib ka e-poes, kus ebamugava makselahenduse või toote mitteleidmise puhul on noored valmis sealt ära minema, sest nad ei talu tehnilisi keerukusi.

Viie aasta pärast moodustavad needsamad inimesed juba üle 50 protsenti turu ostujõust ning seetõttu on väga oluline nende saabumiseks valmistuda: muuta füüsilistes poodides ostuprotsessid lihtsamaks ja paigaldada iseteeninduskassad.

«Neli viiest Ühendkuningriigi suurimast kaubandusketist on kasutusele võtnud ja katsetab täielikult kassavabasid poelahendusi ja järgmise viie aasta jooksul jõuab selliste poodide arv ilmselt ligi tuhandeni,» rääkis jaekaubandustehnoloogiaettevõtte StrongPointi lahenduste direktor Andrius Kalašinskas.

Sellised poed kasutavad kombinatsioone kaameratest, sensoritest ja kaaludest, mis saavad ühiselt toimides aru kliendi valikutest, mille baasil koostatakse talle ostukorv ja selle eest tasumine käib automaatselt.

Kalašinskase sõnul on automaatsete poelahenduste puhul põhiliseks kaalukohaks hind, läbilaskevõime ja paigalduskiirus. Täielikult automaatne poelahendus nõuab suuremat investeeringut, samas on see kliendi jaoks mugav ja eemaldab järjekorrad. Samas on traditsioonilise iseteeninduskassa paigaldamine küll kiire ja lihtne, kuid see nõuab kliendilt siiski peatumist, maksmist ja kohati ka järjekorras seismist.

Ühe olulise osana pakuvad täielikult automaatsed poed kaupmeeste jaoks üht väga olulist eelist – andmeid. Poe sensorid, kaamerad, kaalud ja muu tehnika annavad kauplejale kliendi käitumise ning eelistuste kohta pea täiusliku ülevaate, mida saab kasutada talle parema teenuse pakkumiseks, hinnapoliitika kujundamiseks ja paljuks muuks.

Esimestena hakkavad automaatseid poelahendusi Kalašinskase sõnul pakkuma mugavuspoed, suuremad ketid hakkavad tehnoloogiat katsetama ilmselt siis, kui see on turul juba laiemalt levinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles