Uuring: koroonapandeemia muutis meie ostukäitumist

Tarbija24
Copy
Kauplus
Kauplus Foto: Marko Saarm

Uuringufirma NielsenIQ uuringu kohaselt on koroonaviirus oluliselt muutnud tarbijate ostukäitumist. Otsuste tegemisel on senisest olulisemal kohal säästmine ja tervis. 

Uuringufirma NielsenIQ Eesti tegevjuht Erlend Villems andis jaekaubandustehnoloogiaettevõtte StrongPoint konverentsil ülevaate 2022. aasta veebruaris tehtud tarbijauuringust, mille kohaselt on koroonaviirus tarbijate ostukäitumist oluliselt muutnud ja palju rohkem suunatakse tähelepanu füüsilisele ja vaimsele tervisele ning säästmisele.

Üldise trendina nähtub uuringust, et eestlased plaanivad sel aastal kulutada vähem raha kodust väljas ja suunata ressursid asjadele, mida on võimalik koduseinte vahel teha.

Näiteks toidukaupade koju soetamine, kommunaalkulud ja enda ning pereliikmete eneseareng. Kui põhivajadused on kaetud, siis on põhilisteks rahakulutusvaldkondadeks koduväline meelelahutus, uued riided ja tehnoloogiatooted. Puhkus ja reisimine on vähem oluline.

«Väljas söömine ja koduväline meelelahutus on langustrendis, kuna piirangute tõttu ei ole neid teenuseid olnud võimalik kasutada. Samas nüüd, kus Eestis kõik piirangud lõpetati, näeme taas inimesi vanalinnas, ja võib-olla näeme kuue kuu või aasta möödudes hoopis teisi numbreid,» rääkis Villems.

Villemsi sõnul vaatab tarbija aina enam soodsamate toodete poole. Tootekategooriast valitakse võimalusel soodsam toode kui see, mida on varem ostetud. Toote omaduste poolest on aina olulisem, et poest soetatav oleks värske, tervislik ja keskkonnasõbralik.

«Toote värskust hinnatakse järjest enam ja oluline on, et see oleks ohutu kehale ja keskkonnale. Teisalt on oluline ka hind: mida soodsam toode, seda rohkem ostetakse – aga hinna ja kvaliteedi suhe peab olema tasakaalus,» sõnas Villems.

Tarbijad hindavad kõrgelt ka kohalikku toodangut ja eelistavad seda, mis on toodetud kas Eestis või meile lähedal.

Jaekaubandustehnoloogiaettevõtte StrongPoint Eesti haru võtmekliendihalduri Anton Martšenko sõnul on tehnoloogia tarbijatele suureks abiks. Näiteks elektroonilised hinnasildid, mille abil on võimalik toodete hinda poes väga kiirelt reguleerida, et pakkuda tarbijatele näiteks teatud ajal oodatud soodsamat hinda. 

NielsenIQ omnibuss-uuring viidi läbi tänavu veebruaris, Eestist osales selles 1600 inimest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles