Mille põhjal valib endale autot Eesti naine?

Tarbija24
Copy
Autode laoplats
Autode laoplats Foto: Madis Veltman

Kuna märtsi peetakse ka naistekuuks, siis uuris Mobire Group seda, kuidas naised autot valivad ning mida selle juures hindavad.

Mobire Groupi tellitud tarbijauuringust selgus, et Eesti naiste lemmikuks on ökonoomne hübriidauto, mis on ka silmale ilus vaadata. Selgus ka, et brändilojaalsusega naised silma ei paista ning pea pooltel juhtudel maksis nende viimane auto kuni 15 000 eurot. Varasemast enam tegelevad naised nii auto valiku kui ka ostuga ise.

«Eesti naiste puhul peab paika väide, et autot ostetakse silmadega. Uuringu järgi mõjutas naistel viimase auto ostu just auto välimus, mille tõi esimese tegurina välja 51 protsenti vastanutest. Järgnesid ökonoomsus, turvalisus ning keskkonnasäästlikkus,» kommenteeris Mobire Groupi e-äri juht Laura Klemmer.

Uuringu järgi on Eesti peres keskmiselt kaks autot, millest üks on naise kasutada. Iga teine naine tegi viimase auto ostu valiku ise. Klemmeri sõnul on see osakaal siiski märgatavalt kasvanud võrreldes varasemate aastatega.

Bränd on väheoluline

Brändilojaalsus on naistel autoostu puhul üldiselt madal: ühte konkreetset marki eelistab vaid 17 protsenti vastanutest. Brändi peab mingil määral oluliseks 40 protsenti vastanutest, kes kaaluvad autoostu mitme autotootja vahel.

Ligi 60 protsenti naistest tunnistas, et erinevate markide ja mudelite võrdlemine on nende jaoks keeruline. Populaarseimad brändid on Toyota, Škoda ning Peugeot. 45 protsenti naistest ütles, et nende viimane auto maksis kuni 15 000 eurot, kolmandikul juhtudest kuni 25 000 eurot ning väikesel osal veelgi enam.

Keskkonnasõbralikest autodest eelistavad naised ülekaalukalt hübriidautot. Elektriauto on valmis soetama umbes 10 protsenti vastanutest. «Uuringust selgus, et ligi kolmandik naistest on nõus keskkonnasõbralikuma mudeli eest ka rohkem maksma. Keskmisest enam on seda nõus tegema nooremad naised,» selgitas Klemmer.

Auto omanikust selle kasutajaks

Klemmeri sõnul näitab uuring, et liising on endiselt domineerivaim auto finantseerimise viis, kuid üha enam naisi otsustab hoopis autot rentida, sest siis ei ole vaja ise tegeleda hoolduse, rehvivahetuse ja remondiga.

«Tänapäeva naine tahab olla iseseisev ega soovi toetuda abi saamiseks mõne meesterahva poole. Seetõttu asendataksegi liising vajaduspõhise autorendi või täisteenusrendiga, mille puhul ei pea autohaldusega ise tegelema,» sõnas Klemmer.

Autorenti eelistab eelkõige millenniumipõlvkond ja noorem seltskond, kes väärtustab oma aega ega pea ilmtingimata vajalikuks autot omada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles