Inimesed kütusehinnast: mõte 2-eurosest bensiiniliitrist tekitab kõhedust (7)

Adele Johanson
Copy
Kütus maksab rohkem kui kunagi varem.
Kütus maksab rohkem kui kunagi varem. Foto: Arvo Meeks

Sel kuul on mootorikütuste hinnad teinud pea iga nädal uue rekordi või paar. 98 bensiini liitri hind on tõusnud juba 1,7 eurost ülespoole. Käisin Harjumaal tanklates küsimas, kuidas inimesed kalli kütusega toime tulevad ja kas mõni sõit jääb seetõttu ka tegemata.

Rauno (26) töötab kullerina ja sõidab Soome vahet ning seal on kütus veelgi kallim. 98 bensiini liitri eest tuleb välja käia juba 2 eurot ning diislikütus maksab 1,8 eurot liiter.

«Seal enam tankida ei taha. Praegu on meil samad hinnad kui seal mõnda aega tagasi. Ma ei taha mõeldagi, et siin tuleb 2-eurone kütus, aga elu läheb edasi,» märkis ta. Selliste kütusehindade juures nii palju ringi ei sõida, aga samas ilma autota ta ka kuidagi ei saa.

Heiki Varjand (61) rääkis, et kalli kütuse tõttu ükski sõit tegemata ei jää, selle asemel vahetas ta auto välja.

«Enne oli mul bensiinimootoriga auto, sellega ma ei tulnud välja. Ma liigun 30 kilomeetrit tööle ja 30 kilomeetrit tagasi ja kuna ma enda sõite tegemata jätta saanud, siis otsustasin, et ostan diiselmootoriga auto,» leidis ta juba mõnda aega tagasi murele lahenduse.

Rongi ja bussiga liikumise peale ta ilmselt niipea üle ei lähe. «Kui diisel veel kallimaks läheb, siis ma ei tea, mis variandid siin on,» arvas ta.

Indrek Juss
Indrek Juss Foto: Erakogu

Ka Indrek Juss (51) näeb ainukese pääseteena säästlikuma auto ostmist. «Autost ma ei loobu ja ega pole võimalik ka kuhugi ühistranspordiga sõita,» arvas ta. Iga kuu kulub tal kütusele sadu eurosid. «Tegelikult on see protsess käimas ja ilmselt vahetan auto säästlikuma vastu,» rääkis ta oma plaanidest.

Anne (65) tõdes, et kütusehinnad on ikka midagi hullu. «Ma sõidan õnneks vähe, tööle ja tagasi, poodi. Pikemad reisid jäävad aga tegemata. Enne sai autoga reisitud, nüüd tuleb seda pikalt planeerida. Kui aga liiga pikki plaane teha, jõuab kütuse hind eest ära minna.»

Samas märkis Anne, et on sundseisus ja ei saa ka parema tahtmise juures autoga sõitmata jätta. Kui ta läheks tööle ühistranspordiga, kuluks selleks kolm-neli korda rohkem aega, sest töökoht on kodust mitmekümne kilomeetri kaugusel.

«Asi on ikka hull küll praegu, vaatad et hind on juba 1,7 eurot. Mõni sent saab kliendikaardiga hinda alla, aga see sent enam elu ei päästa,» võttis ta asja kokku.

Timo Luht
Timo Luht Foto: Erakogu

Timo Luht (32), kelle ettevõte paigaldab aknaid, arvas, et hinnatõusu tõttu midagi tegemata ei jää, aga see kõik mõjutab firma kasumit. Montaažikeskus paigaldab aknaid suurobjektidel ja sõitmist Eestis on päris palju. Kuus kulub neil kütusele keskmiselt 1700 eurot. «Üritame logistikat sättida, aga midagi väga ümber teha ei saa. Peame selle võrra hinnad ümber tegema ühel hetkel. Täna pole hinnad veel muutunud.»

Julia tõdes, et lasteaia, kooli ja töö vahet liikudes oleks väga raske ilma autota toime tulla. «Kahju, et nii on läinud. Ma ei saa ühtegi sõitu tegemata jätta, mul on autot väga vaja.» Kuus kulub tal kütusele umbes 500 eurot, kuna ta peab töö pärast palju sõitma Tallinna, Haapsalu ja Pärnu vahet.

Aire (58) teeb ainult kõige vajalikumaid sõite: poodi, ema juurde ja koju. Kõik muud sõidud ja reisid peavad temalgi ära jääma. «Ma ikka sõidan autoga, olgu see kütus nii kallis kui tahes, aga ma vaatan, kuhu sõidan. Mu auto on nii ehk naa väga säästlik ja kuna ma hoolega jälgin, siis väga palju mul raha ei kulu.»

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles