Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Maxima ja Prisma lubavad toiduhinnad külmutada

Maxima. FOTO: Peeter Kümmel / Sakala

Jaekett Maxima fikseerib enam kui saja igapäevase toote odavad hinnad pikemaks ajaks, teatab ettevõte. Prisma peremarket on lubanud samuti toidukaupade hinnatõusu peatada. 

Kauplusketi teatel märgistavad nad külmutanud hinnaga tooted sildiga «Püsivalt odav», mille järgi kliendid need kauplustest üles leiavad.

«Paljud tarnijad andsid enne aastalõppu teada hindade tõusust, kuna viimasel aastal on kasvanud erinevad sisendhinnad, alates elektri- ja kütusehindadest toorainehindadeni välja, ning sel on olnud tugev mõju nende tegevusele,» märkis Maxima Eesti tegevjuht Edvinas Volkas.

Volkas lisas, et Maxima loodab sellele vaatamata hinnatõusu klientide eest varjus hoida.  «Teeme kõik endast oleneva, et hoida võimalikult paljude toodete lõpphind võimalikult pikalt madalana. Hinnasurvele vaatamata tahame seda lubadust täita selgi aastal,» sõnas Maxima Eesti tegevjuht.

Maxima külmutatud hindade kampaania. FOTO: Kuvatõmmis

Hinnalangetus ka Prismas

Ka Prisma Peremarketi tellitud uuringust selgub, et 79 protsenti Eesti inimestest peab toiduhindu kalliks või liiga kalliks. Teist aastat järjest langetab Prisma sadade toidu- ja esmatarbekaupade hindu.

Tarbijaid, kes toidu hinda kalliks pidasid, on võrreldes aastataguse sarnase uuringuga ligi kümnendiku võrra rohkem. Küsitlustulemused näitasid ka, et 60 protsenti tarbijatest on pidanud üldise hinnatõusu pärast vähendama kulutusi toidukaubale.

«Tarbijate sissetulekud ei kasva praeguse suure hinnasurvega samas tempos, kuid kokkuhoid ei peaks tulema pere toidueelarve ja täisväärtusliku toidu arvelt. Prisma soovib hoida sadade toidu- ja esmatarbekaupade hinnad püsivalt odavana ja võimaldada oma klientidele tervislikku toidulauda,» sõnas Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä.

Uuringust selgus, et enam kui poolte vastanute puhul kulub toidukaubale kas kolmandik leibkonna eelarvest või veidi üle selle. Kasvanud on nende tarbijate osakaal, kelle kulud toidukaubale jäävad 40-50 protsenti vahemikku pere eelarvest.

Prisma langetatud hinnad FOTO: Kuvatõmmis
Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back