Rootsi autoliit ründas Volkswagen ID külmakindlust, mis võib mõjutada ka eestlasi

Ronald Reinap
, reporter
Copy
Volkswagen ID. mudelite kasutusjuhendid tekitavad Rootsi autopiirkondades pahameelt.
Volkswagen ID. mudelite kasutusjuhendid tekitavad Rootsi autopiirkondades pahameelt. Foto: Daniel Byrne Photography

Rootsi autoliit on mõistnud karmilt hukka Volkswageni uue ID. mudeli täiselektriliste autode kasutustingimused, vahendab Kauppalehti.

Rootsi autoliit tõi esile uue Volkswagen ID. kasutustingimused, mis näevad ette, et ID. mudeli omanik peab kasutama autot vähemalt üks kord päevas, kui temperatuur langeb -30 kraadini või alla selle. Vastasel juhul ei vastuta Volkswagen auto külmakahjustuste eest.

Autoliidu sõnul ei teavitata kliente siiski piisavalt põhjalikult sõidukite kasutamisega seotud tingimustest ja kohustustest. 

«Arvestades Rootsi ilmastikutingimusi, peab müüja teavitama klienti nendest puudustest enne müüki, vastasel juhul on auto defektne,» ütles Rootsi autoliidu tehniline ekspert Carl-Erik Stjernvall. «Kliendid peavad olema kindlad, et nad saavad auto ka külma ilmaga õue parkida.»

Autoliit on oma nõudmistes läinud niivõrd kaugele, et pakub Volkswagenile kahte võimalust: kas ettevõte võtab autod Rootsi turult tagasi või parandab vead.

«Me kutsume teid tungivalt üles mitte ostma autosid, mille ülalpidamistingimusi on võimatu täita. Tingimustega rahulolematud kliendid peaksid samuti kaebama ja nõudma puuduse kõrvaldamist,» lisas Stjernvall.

Stjernvall viitas Rootsi turundusseadusele, mis sätestab, et «klientidele tuleb anda piisavalt teavet toote garantii ja sellega seotud tingimuste kohta». «Meie arvates ei vasta Volkswagen nendele tingimustele,» sõnas Stjernvall.

«Kui auto ei tule toime madalate temperatuuridega turul, ei tohiks seda müüa. Alternatiivina võib seda müüa ka suvistele tingimustele sobiva elektriautona,» ütles Stjernvall Rootsi autoliidu pressiteates.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles