Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Circle K valmistub talvekütuse tulekuks: mida talvel tankides silmas pidada?

Circle- K tankla. FOTO: Scanpix/ 15min.lt

Alates sellest nädalast on Circle K teenindusjaamades saadaval kuni -15° kraadise külmataluvusega talvekütus, et olla varakult valmis oktoobrikuu öökülmadeks. Circle K talvine diislikütus ei sisalda biodiislit, teatas ettevõte.

«Esimesed krõbedamad külmakraadid üllatavad meid alati oktoobrikuus. Seetõttu on oluline, et tarbijad mõtlevad varakult, kas nende sõiduki kütusepaagis on kütus, mis sõiduki ka peale esimesi krõbedamaid öökülmasid käivitab,» lausus Circle K mootorikütuste tootejuht Teedo Melts.

Seadusest tulenevalt peab talvine diislikütus külmataluvusega -26° kraadi olema kõikides Eesti tanklates müügil alates 1. detsembrist kuni 29. veebruarini. Alates 1. oktoobrist kuni 1. detsembrini kehtib Eestis üleminekuperiood, mil müüdav diislikütus võib vastata nii suvistele kui ka juba talvistele nõuetele.

«Kuna suvised kütused on mõeldud kasutamiseks kuni esimeste miinuskraadideni, siis alustame üleminekut talvistele kütustele juba oktoobris. Circle Ks müüdava üleminekukütuse külmataluvus on kuni -15° kraadi, mis tagab sõidukitele kuni detsembrini piisava töökindluse,» selgitas Melts.

Ta nentis, et tarbijad tihtilugu ei mõtle, mis kütus neil paagis on ning mis juhtub hetkel, kui saabuvad öökülmad. «Kui sõidukit kasutatakse ainult nädalavahetusel või veelgi harvemini, siis on väga suur tõenäosus, et oktoobri lõpu poole on paagis veel kütus, mida tangiti septembris. Külmalaine saabudes on sellised autod kohe rivist väljas,» selgitas Melts.

Talvel hoia paak täis, et vesi ei satuks paaki

Talvised kütused mõjutavad enim diiselmootoriga sõidukeid. Miinuskraadidega tekivad mittesobiva külmakindlusega diislikütusesse parafiinikristallid, mis ummistavad kütusefiltri ehk kütus ei voola enam filtrist läbi ning auto ei käivitu.

«Kui selline asi peaks juhtuma, siis tuleb auto viia treileriga sooja, et kütus vedelamaks muutuks. Kui seejärel mootor ikka ei käivitu, siis tuleb kütus paagis välja vahetada ja asendada kvaliteetse talvise diislikütusega,» lausus Circle K mootorikütuste tootejuht. Ta lisas, et kliendid, kes on tankinud kogu aeg oma sõidukit Circle K jaamades, ei pea kütuse kvaliteedi ja külmakindluse pärast muret tundma, sest Circle Ks on alati vastavalt hooajale õige kvaliteediga toode saadaval.

Nii bensiini- kui ka diiselmootoriga autode puhul on oluline hoida auto kütusepaak talveperioodil võimalikult täis ja tankida tihedamalt. See aitab paagis vaba õhu koguse hoida minimaalsena, vähendades veeauru kondenseerumist paagi siseseintele ning vee sattumist kütuse hulka. «Vesi kütusepaagis võib tekitada mootoririkkeid sõltuvalt sellest, kui palju parasjagu vett paaki on sattunud. Mida rohkem vett, seda suurem tõenäosus, et sõiduk ei käivitu ning vajab remonti,» kirjeldas Melts. Kõikidel diiselautodel soovitab ta enne talve üle kontrollida ka aku.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back