EL: Lennufirmad nõustusid lõpuks reisijatele hüvitama pandeemia tõttu tühistatud lende (2)

Ronald Reinap
, reporter
Copy
EasyJet Airbus A320-251N.
EasyJet Airbus A320-251N. Foto: Eric Gaillard

Mitmed Euroopa lennuettevõtjad leppisid neljapäeval koos kokku, et maksavad hüvitist reisijatele, kelle lennud COVID-19 pandeemia ajal tühistati, ning kohustusid tulevikus paremini teavitama reisijaid nende õigustest.

 

Pärast Euroopa Komisjoniga peetud läbirääkimisi leppisid 16 lennuettevõtjat kokku, et nad lahendavad hilinenud hüvituste maksed, teavitavad lendude tühistamisest reisijaid paremini ja pakuvad vautšereid ainult siis, kui reisijad neid valivad, vahendab Reuters.

Lennuettevõtjate seas olid teiste hulgas Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP ja Wizz Air.

«Pandeemia algfaasis surusid mõned lennuettevõtjad reisijatele vautšereid peale,» ütles Euroopa Komisjoni õigusküsimuste volinik Didier Reynders oma avalduses. «Nad tegutsesid ELi tarbijakaitse-eeskirjade vastu. See oli vastuvõetamatu,» ütles ta.

ELi komisjon ütles, et see oli tarbijakaitsealase koostöövõrgustiku ajaloo suurim vastu võetud meede ning esimene, mis põhines komisjoni hoiatusel.

«Lennufirmad on pandeemia ajal massiliselt rikkunud Euroopa tarbijaõigusi,» ütles 2020. aasta juulis ELile kaebuse esitanud Euroopa tarbijaorganisatsiooni CEUC peadirektor Monique Goyens oma avalduses.

«On aeg, et lennuettevõtjad korrastaksid oma tegemisi. Paljud tarbijad kogu Euroopas ootavad ikka veel oma raha tagasi 2020. aasta esimeste sulgemiste ajal tühistatud lendude eest.»

Ka ELi transpordijuht Adina Valean tervitas kokkulepet, lisades, et see taastab usalduse reisijate ja lennufirmade vahel. «Sellest sõltub lennutranspordi sektori taastumine,» ütles ta.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles