/nginx/o/2021/08/20/14002891t1hb733.jpg)
Suve teises pooles, mil koroonasse nakatumine on olnud tõusuteel ja silme ees terendab kolmas laine, kasvab järsult ka antigeeni kiirtestide müük. Enim soetavad kiirteste ettevõtted, kes kardavad tootmise osalist või täielikku sulgemist.
Suve teises pooles, mil koroonasse nakatumine on olnud tõusuteel ja silme ees terendab kolmas laine, kasvab järsult ka antigeeni kiirtestide müük. Enim soetavad kiirteste ettevõtted, kes kardavad tootmise osalist või täielikku sulgemist.
«Nägime, et kevade lõpus ja suve alguses, mil viiruse levik oli tagasihoidlik ja ühiskondlik hirmufoon madal, kukkus ka kiirtestide müük sisuliselt nulli. Lisaks olid paljud tootmisettevõtted juulis puhkusel ja tehased seisid. Augustis on aga nõudlus kiirtestide järele hoobilt tõusnud, müüme nädalas umbes 1000-1500 kiirtesti,» ütles Eesti ühe suurima isikukaitsevahendite müüja Corpowear OÜ juht Taavi Sepp.
Ehkki mõni aeg tagasi valitses veel arvamus, et kõikehõlmav vaktsineerimine vähendab oluliselt vajadust kiirtestide järele, pole nii läinud. «Paljud ettevõtted seisavad silmitsi olukorraga, kus teatud osa töötajatest ei taha end vaktsineerida. Töölepingu lõpetamine pole enamiku firmade jaoks mõeldav. Samuti see, et saata vaktsineerimata töötajad regulaarselt PCR-testile, mille hind on 60 eurot. Siinkohal võivadki appi tulla kiirtestid,» märkis Sepp.
Sepa sõnul on regulaarne kiirtestide kasutamine paljudes ettevõtetes igapäevane praktika, mis võimaldab tootmise avatuna hoida. «Pidev testimine aitab aegsasti välja selgitada nakatunud töötajad. Nii välditakse omakorda tõsisemaid koldeid, mis võivad viia tootmisliini või isegi terve tehase sulgemiseni mitmeks nädalaks. Selle kahju kõrval on kiirtestide hankimisele ja testimisele kuluv ressurss pisku,» selgitas Sepp.
Mõned soovitused, millega tuleks antigeeni kiirtestide soetamisel ja kasutamisel arvestada: