Kreeka puhkuse eest 3500 eurot tasunud klient sai pooleli jäänud reisi eest 800 eurot

Emily Bollverk
, Tarbija toimetaja
Copy
Pandeemia jättis pakettreisi katki.
Pandeemia jättis pakettreisi katki. Foto: Helgi Kaldma

Reisifirmaga Okeaania Travel OÜ pakettreisile Kreekasse sõitnud klient sai ebameeldiva kogemuse osaliseks, kui algselt planeeritud kümnepäevane reis jäi poole lühemaks. Tarbija nõudis läbi tarbijavaidluste komisjoni moraalse kahju hüvitamist, kuid jäi soovitud kompensatsioonita.

Tarbija sõlmis reisifirmaga pakettreisilepingu, mis hõlmas muu hulgas majutust perioodil 17.08.2020–26.08.2020 Kreekas, kuid sai reaalselt reisi sihtkohas teenuseid kasutada kokku neli päeva. Reisi maksumus oli 3530 eurot, mistõttu nõudis tarbija hüvitist summas 1107 eurot, sealhulgas ka 150 eurot moraalse kahju hüvitist.

Reisifirma tagastas tarbijale 807 eurot, mis kuulus tagastamisele kasutamata majutuse eest. Varasem Kreekast tagasitulek oli seotud Covid-19 viiruse järsu levikuga Kreekas ning reisibüroo langetas vastava otsuse, lähtudes välisministeeriumi rangest soovitusest.

Pettunud kliendi arvates on aga 807 euro suurune hüvitis ennetähtaegse tagasisaatmise ja kasutamata nelja päeva eest ebaproportsionaalne, kuna Kreekas veedetud viie päeva eest tuli sel juhul välja käia 2700 eurot. Tarbija arvutuste kohaselt peaks tagasimakse summa olema vähemalt 1765 eurot.

Tarbijavaidluste komisjon otsustas siiski tarbija kahjuks ning leidis, et reisifirma oli käitunud korrektselt. Viiruse levik oli asjaolu, mida reisikorraldaja ei saanud mõjutada ja tarbija pidi olema teadlik sellest, et Covid-19 viiruse levik võib kaasa tuua reisi toimumise ajal erinevaid piiranguid, sh tingida reisi katkemise.

Kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu ja seda ei järgi, võivad nad pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles