FOTOD ⟩ «Hei, kallis»: kelmid jahivad Omniva nimel taas andmeid

Brita-Maria Alas
, ajakirjanik
Copy
Omniva pakiautomaat.
Omniva pakiautomaat. Foto: Omniva

Omniva teatas, et alanud on järjekordne libakampaania, mille raames saadetakse klientidele võltsteavitusi, palutakse klõpsata võõrastel linkidel ja tasuda erinevaid tasusid. Omniva rõhutab, et nemad ei küsi kunagi oma klientidelt finantsandmeid ega kirja teel tasumist. 

Omniva hoiatab, et nende nimel levivad taas petukirjad, mistõttu tuleb klientidel tähelepanelik olla ja libateateid ignoreerida.

Need, kelle aadressil kelmid on kirjutanud, võiksid Omniva soovitusel taastada oma seadme tehasesätted. 

Näide libateatest
Näide libateatest Foto: Erakogu

Igasugusesse teatesse, millega palutakse tasuda makseid, jagada andmeid või mis juhatab kliendi võõrale veebilehele, tuleb suhtuda skeptiliselt. Juhul, kui Omnivalt on saabunud lunatasuga pakk, tuleb selle eest tasuda pakki kätte saades pakiautomaadi juures - finantsandmeid ega kirja teel tasumist Omniva klientidelt ei palu.

Näide libateatest
Näide libateatest Foto: Omniva

Kui kaardivaldaja peaks avastama oma väljavõttel tehinguid, mida ta ei ole sooritanud, tuleb nende tehingute kohta teha pangale tagasinõude avaldus ning paluda krediitkaart sulgeda näiteks internetipangas. Niisamuti tasub üle vaadata kaardi kasutamise limiidid.

Andmete varguse korral tuleks viivitamatult ühendust võtta oma pangaga ja anda teada oma krediitkaardi andmete varguse kahtlusest, vajadusel tuleks krediitkaart ka sulgeda, soovitab Omniva. 

Sageli teevad kelmid väga väikese kontrollostu veendumaks, et kaart töötab. Sellele järgneb juba rida suuremaid oste, kuni kehtestatud limiit on läbi.

Pettuse ohvril tasub kindlasti pöörduda ka politseisse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles