Kullerifirma hoiatab levivate petukirjade eest

Tarbija24
Copy
DPD pakiautomaat. Foto on illustratiivne.
DPD pakiautomaat. Foto on illustratiivne. Foto: Mailiis Ollino

Kullerifirma DPD hoiatab levivate petukirjade eest, millega püütakse inimestelt raha ja isikuandmeid välja petta.

DPD Eesti teatel on taas liikvel petukirjad, mis kasutavad DPD sümboolikat ning üritavad inimestelt raha ja andmeid välja petta. Nii üritati viimati soomekeelse kirjaga väita, et inimesele on saadetud raha, mille saamiseks peab adressaat omakorda raha välja käima.

«Antud kirjade puhul on kasutatud DPD värve, pilte ja sümboolikat, kuid alati tasub jälgida, kust e-maililt on kiri tulnud või kuidas palutakse edasi suhelda. DPD Eesti kasutab üksnes @dpd.ee meilidomeeni ja me ei saada kirju näiteks gmail.com aadressidelt,» ütles DPD Eesti AS müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd.

Petukiri väidab, et kliendile on saabunud 100-eurone rahasaadetis, mille kättesaamiseks tuleb omakorda kullerettevõttele 50 eurot juurde maksta. «Kindlasti ei küsi DPD sellisel moel lihtsalt raha oma klientidelt,» kinnitas Kivimurd.

Kahtlase kirja saamisel tuleks hoiduda seal olevatele linkidele vajutamisest ning kahtluse korral võtta ettevõttega ühendust. Kivimurd lisas, et igasugustesse sõnumitesse, mis paluvad tasuda mingisuguseid makseid või juhatavad klienti võõrale veebilehele, tuleb suhtuda skeptiliselt. Kullerettevõtted ei küsi kunagi klientide finantsandmeid ega palu saadetise eest tasuda kirja teel.

Kolm lihtsat soovitust petukirjade kahtlustamise puhul:

1. Veendu, et e-kirja edastaja aadress oleks mailidomeenilt @dpd.ee.

2. Ole ise ettevaatlik ja abista infoga petukirjade kohta oma lähedasi, kelle jaoks e-ostlemine on uus kogemus.

3. Kahtluse korral pöördu otse kullerfirma poole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles