Kontserdipiletitega seotud kaebuste arv taandub

Tarbija24
Copy
Piletilevi müügipunktist ostetud piletid. Foto on illustreeriv.
Piletilevi müügipunktist ostetud piletid. Foto on illustreeriv. Foto: Toomas Huik / Postimees

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) kinnitusel on kontserdipiletitega seotud kaebuste arv võrreldes pandeemia algusega oluliselt vähenenud.

TTJA soovitab peagi leevenevate koroonapiirangute raames enne suviste kontserdipiletite oste läbi vaadata soetatavate kontserdipiletite ostutingimused, vältimaks olukorda, kui piirangud peaksid muutuma ning avalikud üritused lükkuma. Mullu lahendas amet 150 kontserdipiletitega seotud vaidlust, tänavu on laekunud sel teemal üksikud kaebused, mis pea kõik on lahenenud tarbija kasuks.

Alates 24. maist tekib tarbijatel taaskord võimalus osalemiseks erinevatel suvistel kultuuriüritustel. Samuti on viimasel ajal on müügile tulnud väga palju erinevate ürituste pileteid. Kultuurihuvilised saavad soetada pileteid nii suvelavastustele, kontsertidele kui ka erinevatele festivalidele.

TTJA soovitab tarbijatel enne piletite ostmist mõelda, mis saab juhul, kui üritus ei saa piirangute tõttu toimuda. «Soovitame tutvuda piletimüügikeskkonna tüüptingimustega. Lisaks soovitame uurida korraldajalt, mis saab juhul, kui üritus jääb ära,» märkis TTJA kaubandustalituse jurist Maarja Mere.

«Ühtlasi soovitame pileteid ostes alati tähele panna, kes on ürituse korraldaja, kellega tarbija lepingu sõlmib. Erinevad piletimüügikeskkonnad sageli üksnes vahendavad piletite müüki tarbijatele ega vastuta ürituse tegeliku toimumise ja raha tagastamise eest,» lisas ta.

2020. aastal jõudis tarbijavaidluste komisjoni pea 150 erinevat ürituste ära jäämisega seotud vaidlust, kus tarbijad soovisid ära jäänud ürituse eest piletite eest makstud raha tagastamist. Kuna see on tarbija seadusest tulenev õigus, siis komisjon rahuldas sellised kaebused, ja kohustas kontserdikorraldajaid tarbijatele ära jäänud ürituste eest raha tagasi maksma.

«Suurem osa korraldajaid on hoolimata väga keerulisest olukorrast käitunud kooskõlas tarbijaõigustega ning tarbijatele ürituse ära jäämisel raha tagastanud,» sõnas Mere.

Siiski on mõned korraldajad, kes ei ole ürituse ära jäämisel tarbijatele raha tagastanud. Seetõttu soovitab TTJA enne piletite ostmist kontrollida tarbijavaidluste komisjoni musta nimekirja. Sinna on kantud korraldajad, kes on jätnud tarbijavaidluste komisjoni otsused täitmata ega ole tarbijatele piletiraha tagastanud.

TTJA tuletab meelde, et ürituse kokkulepitud kuupäeval ära jäämise korral on tarbijal õigus lepingust taganeda ning tasutud piletiraha tagasi saada. Tarbijal on õigus piletiraha tagasi saada ka juhul, kui üritus jääb ära Vabariigi Valitsuse kehtestatud piirangute tõttu.

Kauplejal on võimalus pakkuda tarbijale piletiraha tagastamise asemel heastamist. Kaupleja võib pakkuda tarbijale üritusel osalemise võimalust uuel kuupäeval, kinkekaarti piletite väärtusega võrdses või suuremas summas või piletite vahetamist muu kauba või teenuse vastu. Siiski ei ole tarbija kohustatud kaupleja pakkumistega nõustuma ning ta võib nõuda kauplejalt piletiraha tagastamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles