TTJA kontroll paljastas: enne soodusmüüki kerivad hinnad kõrgemaks (7)

Tarbija24
Copy
Aina rohkem ostetakse asju veebipoodidest.
Aina rohkem ostetakse asju veebipoodidest. Foto: SCANPIX

Mullu kümneid e-poode jälginud tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) paljastas, et nii mõnigi kaupmees tõstis enne soodusmüügi väljakuulutamist kaupade hindu, mistõttu tegelikult mingit soodustust ei pakutud. 

TTJA kontrollis mullu tava- ja soodushindu Eesti suurimates e-kauplustes. Kontrolli eesmärk oli saada ülevaade e-kauplejate tegevusest soodusmüügi kampaaniate läbiviimisel. TTJA jälgis 35 e-kauplust ning monitooris iga päev üle 1500 toote.

Amet tuvastas, et enne soodusmüügi kampaania algust tõsteti hinnad üheks-kaheks päevaks kõrgemaks ehk soodusmüügi ajal kehtinud soodushinnad olid tegelikult varasemad tavahinnad. 

Soodushinnad märgiti uutele toodetele ehk märgitud tavahinnaga ei olnudki tooted kunagi müügil olnud.  

Samuti tuvastas amet, et soodusmüügi kampaaniad ei olnud ajaliselt piiratud ehk sooduskampaania lõpukuupäeva ei olnud tarbijale avaldatud. Mõnel juhul olid toodetele märgitud tavahinnad tegelikult soovituslikud jaemüügihinnad või võrdlushinnad, mitte hinnad, millega kaupleja ise oli varem toodet müünud.

TTJA juhib tähelepanu, et kaupade pakkumine ja müük internetis peab toimuma tarbija suhtes ausalt ja arvestades häid kaubandustavasid. Toodetele märgitud tavahinnad ning soodushinnad peavad olema tõesed ja soodusmüügist saadav hinnaeelis peab olema tarbija jaoks reaalne ja arusaadav. Hinna või hinnaeelise olemasolu kohta ebaõige teabe esitamine on käsitletav ebaausa kauplemisvõtte kasutamisena.

Kuna soodushindadega seotud ebaausate kauplemisvõtete kasutamised on muutunud laialdasteks, alustab TTJA rikkujate suhtes järelevalvemenetlused ning jätkab ka 2021. aastal Eesti suurimate e-kaupluste tava- ja soodushindade monitoorimist. TTJA eeldab kõikidelt e-kauplejatelt seadusekuulekust ja ausate kauplemisvõtete kasutamist soodusmüügi kampaaniate läbiviimisel.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles