Pandeemia kiirendas poodides iseteeninduslahenduste kasutuselevõttu

Tarbija24
Copy
Iseteeninduskassa Ümera Maximas Tallinnas
Iseteeninduskassa Ümera Maximas Tallinnas Foto: Mihkel Maripuu

Jaekaubandustehnoloogiaettevõtte StrongPoint andmetel on nii kevadine kui ka sügisene viiruselaine muutunud poodide pakutavaid iseteeninduslahendusi märkimisväärselt populaarsemaks ning praegune olukord kiirendab taoliste tehnoloogiate kasutuselevõttu ka tulevikus.

StrongPointi Eesti haru juhi Priit Petersoni sõnul on Eesti kauplejad sel aastal investeerinud erinevatesse nutikatesse kaubandustehnoloogiatesse hinnanguliselt 2 miljonit eurot, mis on märkimisväärselt suurem maht kui varasematel aastatel. 

«Pandeemia mõju kaubandussektori iseteenindusvõimalustele on olnud umbes sarnane kodukontoris töötamisega. See on ümber veennud palju kahtlejaid. Kui enne viiruselaineid paljud iseteeninduskassasid ei kasutanud, siis viirus suunas neid otsima ostlemisvõimalusi, millega saab inimestevahelisi kontakte vältida ning järsku avastati, et tegelikult on tegu üsna mugava võimalusega ostude sooritamiseks. Sama näeme kodukontoriga. Kindlasti on paljud praegusel ajal leidnud, et ka distantsilt töötades saab asjad kenasti tehtud,» sõnas Peterson.

Lisaks iseteeninduskassadele on Petersoni sõnul paljud enda jaoks avastanud ka kauplejate e-poed ning leidnud.

Iseteeninduslahendused jäävad populaarseks

Praegusele järsule iseteeninduslahenduste ja kontaktivabade võimaluste populaarsusele vaatamata kasvab nende kasutus Petersoni sõnul ka tulevikus. Pigem näeme me tulevikus veel enam erinevaid uuenduslikke viise, kuidas inimesed poodides otste sooritavad.

Kaugemas tulevikus hakkame me Petersoni sõnul poodides aina enam roboteid kohtama. Kui praegu kasutatakse neid mõningal määral koristustöödeks ja lihtsamateks ülesanneteks, siis tulevikus suudavad robotid ka kaupa välja panna ja laos askeldada, mis aitab kauplejatel protsesse kõvasti optimeerida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles