Ekspert annab nõu, kuidas internetis turvaliselt ostelda

Emily Bollverk
, Tarbija toimetaja
Copy
Netikelm.
Netikelm. Foto: Sander Ilvest

Pandeemia on viinud ärid internetti ning kasvatanud kordades e-kanalite populaarsust. Ausate kauplejate seas tegutsevad aga ka kavalad petturid. Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa-Tammaru annab nõu, kuidas pettureid ära tunda. 

Vaksmaa-Tammaru sõnul on e-kaubandus seni piiriüleste kaebuste hulgas kindlal esikohal. Pahatihti on petturid nii kavalad, et veebiaadressi taha on loodud fiktiivne e-kaubamaja ning kauplejatel ei ole mingisugust plaani tellitud tooteid väljastada. Sellisel juhul ei saa tarbijaid aidata isegi Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet, kuna kauplejaid praktiliselt ei eksisteeri.

Pettureid iseloomustab eelkõige lühike aktiivsusperiood. «Üldjuhul on petturid paar kuud aktiivsed ning seejärel sulgevad oma kodulehe, mistõttu pole nendega enam võimalik kontakti saada,» rääkis Vaksmaa-Tammaru. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles