Tarbijaid kaitsev väikefirma võitis kohtus taas AirBalticut

Magnus Altküla
, Tarbija toimetaja
Copy
Üha enam on neid Euroopa riike, kust saabudes ei pea jääma kahenädalasse karantiini.
Üha enam on neid Euroopa riike, kust saabudes ei pea jääma kahenädalasse karantiini. Foto: Tairo Lutter

Mullu novembris AirBalticult tarbijate kasuks üle 10 000 euro välja võidelnud ettevõte Flagito alistas lennufirma taas.

Kliendile 250 euro suuruse hüvitise maksmisest algselt keeldunud airBaltic peab seda kohtuotsuse tulemusel siiski tegema. Kohtukulud kokku läksid AirBalticule maksma 1328 eurot.  

Käesolev kaasus puudutab 2019. aasta veebruaris toimunud AirBalticu lendu Saksamaalt Eestisse, mille algne väljumine tühistati ja asenduslend jõudis Tallinna 24 tundi hiljem. «Lennureisijal on õigus nõuda hüvitist, kui lennuk jõuab sihtkohta kolm tundi ettenähtust hiljem ja kui see pole seotud erakordsete oludega. Hüvitise suurus sõltub lennu ja viivituse pikkusest,» selgitas Flagito pressiteates, lisades et hüvitist on võimalik taotleda kuni kolme aasta vanuste juhtumite eest.

Esmalt üritas reisija oma õiguste eest ise võidelda, ent kuna AirBalticuga silmast silma ei nähtud, pöördus kaebaja lõpuks lennuhüvitiste väljanõudmisega tegeleva Flagito poole, kes asja kohtusse viis. Kohus otsustaski, et AirBaltic peab tasuma kliendile 250 eurot hüvitist. Ülejäänud AirBalticult väljamõistetud 1328 eurost läks kohtukulude katteks.

«Tekib küsimus, kas lennuettevõtjal on mõistlik ebapädevaid vastuseid jagada, iga hinna eest maksmisest keelduda ning tasuda kokkuvõttes üle viie korra rohkem,» filosofeeris Flagito juhtumit kokkuvõtvalt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles