«Ekraaniaeg võib olla nii positiivne kui ka negatiivne. Vähendama peaks just mõttetut ekraaniaega, mis lapsele midagi juurde ei anna,» räägib Veskimägi ning lisab, et digivahendite kasutamine koolis suurendab mõtestatud ekraaniaja kaalu – kui osata erinevaid tehnoloogilisi lahendusi õigesti kasutada, siis peitub neis suur potentsiaal.
Digitaalseid töövahendeid võib kasutada näiteks peast arvutamise harjutamiseks, animatsioonide tegemiseks, viktoriinide korraldamiseks või uute sõnade õppimiseks, loetleb Veskimägi üksnes mõningaid põnevaid võimalusi ning rõhutab, et tegelikult pole digivaldkond omaette õppeaine, vaid justkui taust ja vahend, mis võimaldab teemasid lõimida.
Kuigi tehnoloogiliste vahendite üha ulatuslikum kasutuselevõtt ainetundides ei tähenda, et vana õppemetoodika kuhugi kaob, vajavad õpetajad kindlasti digimaailmas orienteerumiseks lisaoskusi. «Ei tohi olla kinni vanas ning arvata, et digivahendid on kurjast,» räägib Veskimägi, kelle sõnul on eelkõige vaja julgust ja tahet uusi tööriistu katsetada.
Laste digioskuste tase on 1. klassi tulles enam-vähem ühesugune, olgugi et on peresid, kus nutiseadmeid kasutatakse iga päev, ning peresid, kus on reeglid ja piirangud. «Kuigi meile tundub, et enamik lapsi oskab nutiseadet kasutada, siis on see nende jaoks tegelikult intuitiivne ning nad suudavad teha üksnes seda, mida seade ette söödab, näiteks valida YouTube’ist videoid või laadida alla mänge,» selgitab Veskimägi ning rõhutab, et koolis omandatavad digioskused on hoopis teistsugused.
Näiteks õpitakse kasutama arvuti hiirt, sest see oskus on tänapäeva lastel täiesti puudu, keskendutakse digitaalse kirjaoskuse arendamisele, tehakse esitlusi ja luuakse dokumente, kasutatakse põnevaid ja mängulisi rakendusi. Kooliprogrammis on rõhk just veebiohutusel – kuidas internetist leitud infosse kriitiliselt suhtuda, millist infot jagada ja millist mitte, mis rakendust alla laadida ja mida mitte.