Suve tulek ja uute poodide avamine paneb jaeketid töötajate nimel pingutama

Maria Joost
, reporter
Copy
Pea kõikides jaekettides on töökätest puudus.
Pea kõikides jaekettides on töökätest puudus. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Viimasel ajal võib järjest enam tänavapildis ja veebis näha kuulutusi, kus otsitakse jaekettidesse töötajaid. Tööd on pakkuda nii kassiiridele kui ka laotöötajatele ja saaliteenindajatele.

Coopi kommunikatsioonijuhi Martin Miido sõnul on reklaamide fookus jätkuvalt siiski parimatel pakkumistel, kuid neile lisaks on hetkel eetris ka Coopi asendamatute töötajate maineklipp. «Coopi tööle tulemisele pöörame kevaditi rohkem tähelepanu, kuna suvi on meie kauplustes tavapärasest aktiivsem ning samuti võimaldab juba olemasolevatel kolleegidel suvel rohkem puhkust võtta,» sõnas ta.

Põhjustest, miks töötaja peaks eelistama Coopi tööle tulekut, oskas Miido välja tuua hea maine ja töökeskkonna. «Usume, et tööturul oleme toidukauplustest kõige atraktiivsem tööandja Eestis ning seda on näidanud ka viimaste aastate uuringud, kus Coopi on peetud nii kõige mainekamaks tööandjaks kaubanduse valdkonnas kui ka kõige kvaliteetsema teenindusega kaubandusettevõtteks Eestis. Põhjuseid on selleks palju, näiteks sageli mainitakse meile tööle tulles meie töökeskkonna inimlikkust ja üksteise suhtes abivalmidust, samuti on Coopi palgafond kasvanud igal aastal Eesti keskmisest ligi kaks korda kiiremini. Seega kokkuvõttes võib öelda, et Coopi nähakse väga stabiilse, turvalise ja positiivse töökeskkonnana,» selgitas Miido.

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul on töötajaid puudu paljudes valdkondades ning jaekaubandus ja teenindus on nende hulgas. «Töötajate leidmise ja hoidmise nimel peavad kõik ettevõtted järjest enam pingutama,» sõnas ta. «Rimi väärtustab oma töötajaid kõrgelt pakkudes eneseteostuse võimalust rahvusvahelises suurettevõttes. Peame oluliseks väga head töökeskkonda ja suurepärast organisatsiooni- ning juhtimiskultuuri. Lisaks pakub ettevõte töötajatele hulgaliselt hüvesid ja soodustusi.»

Töötajate otsimise reklaamimaht on kasvanud, kuna Rimi avab õige pea kaks suurt kauplust, kuhu teenindajaid otsitakse – Pae ja Ülemiste hüperid. «Samas, enamik Rimi reklaamimahust sinna siiski ei lähe. Kogu Rimi reklaamimahust on vaid 5 protsenti tööhõive sisuga,» sõnas Bats.

Prisma kommunikatsioonijuhi Piret Lankotsa sõnul tuleb töötajate leidmiseks kasutada eri kanaleid – kauplustes, veebikanalites (sotsiaalmeedia, koduleht), töökuulutuste kaudu jne. «Oleme pidevalt reklaaminud Prismas saadaolevaid töökohti. Et jõuda võimalikult laia sihtgrupini, oleme hakanud töökuulutusi aktiivsemalt ka oma sotsiaalmeedias postitama,» sõnas Lankots.

Prisma töökuulutuste arv on suurenenud ettevõtte laienemise tõttu. «Otsime juurde töötajaid, sh ka juhipositsioonidele, kuna avame peatselt uued kauplused vanalinnas ja Porto Franco kaubanduskeskuses,» sõnas ta ja lisas, et 2022. aastaks on ettevõttel plaan avada 10 uut Prisma supermarketit. «Seega oleks meie jaeketil kokku 20 kauplust ja ettevalmistused selliseks arenguks käivad juba praegu.»

Ühtlasi on inimesi juurde vaja ka öö-ja suvetöödele. Suveperioodiks plaanib Prisma palgata üle 100 noore töötaja, pakkudes paljudele esimest töökohta. «Soovime tutvustada kaubanduse valdkonda ka neile noortele, kes pole varem kaubanduses töötanud,» sõnas ta ja märkis, et lisaks uutele kandidaatidele on Prismasse tööle tulemas ka eelmistel hooaegadel töötanud noori, kellele kaubandusvaldkonnas töötamine on meeldima hakanud. «Meie eesmärk on pakkuda noortele töökogemusi, mis mõjutavad positiivselt nende tervet töökarjääri. Kaupluses töötades saavad nad läbi mitmekülgse töö arendada oma oskusi ja vastutustunnet.»

Prisma eeliseks teiste jaekettide ees peab Lankots paindlikkust. «Töötada saab täiskoha või osalise ajaga, öises vahetuses, suve- või talveperioodil või koolivaheaegadel. Lisaks on meil ainsa jaeketina olemas nn tükitöö ehk töötad siis, kui sulle sobib ja nii palju, kui ise soovid,» selgitas ta.

Lankots tõi välja ka sisekoolitused, mille kaudu on töötajatel võimalik ettevõtte sees areneda ja karjääri teha. «Kohe on algamas kolmas Prisma Trainee üheaastane praktika- ja koolitusprogramm. Selle programmi raames valmistame ette uute Prismade juhte, kellelt me ei eelda eelnevat kogemust kaubandusvaldkonnas. Prismasse tööle tulles on võimalik oma karjääri mitmekesistada ka sõsarfirmas AS Sokotel (Original Sokos Hotels Viru) ja arendada oma karjääri ka Soomes,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles