Põrgulik reis: viie tärni hotelli asemel ootas tarbijat ees räpane ja sääski täis urgas (3)

Reet Pärgma
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rhodos.
Rhodos. Foto: SCANPIX

Tarbijavaidluste komisjoni jõudis Tez Tourist pakettreisi ostnud tarbija kaebus, kellele müüdi Kreeka viie tärni hotelli pähe räpane ja sääski täis ööbimiskoht, mille kohalik valitsus oli varasemalt sanitaarnõuete rikkumise tõttu sulgenud. Tez Touri sõnul oleks pidanud tarbija reisituusikut täpsemal lugema - tegemist on «tagasihoidliku kvaliteediga» hotelliga.

Tarbijavaidluste komisjoni jõudnud saaga sai alguse eelmise aasta 10. veebruaril, kui tarbija ostis Tez Tour OÜ-st pakettreisi kolmele Rhodose saarele. Septembris toimuva reisi eest tuli välja käia 1790 eurot ning ööbimine koos toitlustusega pidi olema viie tärni hotellis Dodeca Sea Resort.

Kui reisijad hotelli jõudsid sai selgeks, et hotell ei vasta mitte kuidagi viie tärni standarditele. Hotelli nimi ei ühtinud väljastatud dokumentidega. Veel enam, kohapeal selgus, et see sama hotell oli varasemalt Kreeka valitsuse poolt suletud sanitaarnõuete rikkumise tõttu. Hotelli territoorium ja rand olid reisijate kirjelduste kohaselt väga räpased, toiduvalik oli kesine ja osa toitu söögikõlbmatu.Reisikaaslastel tekkis pärast sööki iiveldus ja kõhulahtisus.

Hotelli tuba oli reisijate sõnul sääski täis, räämas ja koristuskvaliteet jättis soovida. «Bassein oli must; vesi roheline ja läbipaistmatu; lamamistoolid olid katkised. Hotelli baarides serveeriti kõik joogid plasttopsides. Pärast vihmasadu tuli vihmavee torust välja öövastav praht,» kirjeldab tarbija. 

Kohale kutsutud reisikorraldaja esindaja tõdes, et tegemist ei ole tõesti viie tärni hotelliga, kuid olukorra lahendamiseks samuti midagi ette ei võtnud. Tarbija soovis hotelli vahetada, kuid reisikorraldaja esindaja selgitusel oleks tulnud tarbijal juurde maksta 800 eurot ja korraldada ise transfeer, mistõttu tarbija sellest pakkumisest loobus. '

Tez Tour oli algselt nõus kompenseerima 20% majutuse maksumusest, mis tarbija hinnangul ei ole rikkumise heastamiseks piisav. Vaidlus ei ole tema arvates selles, kas hotellil oli 2, 3 või 4 tärniga, vaid selles, et hotell ei vastanud ilmselt mingitele tärnidele.  Tarbija leiab, et kaupleja peab tagastama talle lepingutingimustele mittevastava majutuse eest tasutud raha 100 % ulatuses ja hüvitama kolme inimese lisakulutused toidule 300 eurot.

Tez Touri sõnul oli hotelli kirjelduses juures märkus – tagasihoidliku kvaliteediga hotell ja sellega pidi tarbija pidi valiku tegemisel arvestama. Samuti pakkus hotell tarbijale teist tuba, millest ta loobus. Hotelli kinnitusel pakuti tarbijale kompensatsiooniks SPA teenuseid. Kaupleja vabandab tarbijale tekitatud ebamugavuste eest ja on nõus tasuma hüvitist 20% majutuse maksumusest, mis on 125 eurot.

Tarbijavaidluste komisjon möönis, et nõuded hotelli kvaliteedi osas on riigiti erinevad ning Kreeka 5 tärni hotell ei pruugi vastata Euroopa keskmise 5 tärni hotelli nõuetele, kuid leiab, et ka tagasihoidliku kvaliteediga hotell ja selle territoorium peaks olema koristatud ja puhas ning pakutav toit peab vastama hotellis kõik hinnas tingimustele ega tohi põhjustada seedehäireid. Arvestades tarbija poolt esile toodud puudusi on komisjon seisukohal, et pakettreis ei vastanud tegelikkuses reisikorraldaja poolt lubatule, sest tarbija majutati hotelli, millise tingimused ja kvaliteet ei vastanud kokkulepitul Komisjoni hinnangul on kaupleja rikkunud lepingut määral, mis annab tarbijale õiguse alandada reisitasu 50% ulatuses. Seega tuleb Tez Touril räpase hotelli eest maksta 895 eurot.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles