R, 24.03.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Siiri Erala: abitu abi

Siiri Erala
Siiri Erala: abitu abi
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Siiri Erala
Siiri Erala Foto: Peeter Langovits

Hiljuti võttis toimetusega kontakti meie tarbijakaitses ja selle jõus pettunud lugeja – ta oli kulutanud oma aega ja energiat, et võidelda oma õiguste eest, ning saanud ka võidu, kuid saavutatud võit osutus pingutustest hoolimata üsna vähetähtsaks.


Jutt käib kaebuste lahendamisest tarbijakaebuste komisjonis. Komisjon on loodud selleks, et lahendada tarbijate ja kaupmeeste vahel tekkinud probleeme kohtuväliselt ehk inimese seisukohast kiiremini ja odavamalt kui kohtus.

Tuleb märkida, et paljud inimesed saavad komisjoni abil ka oma murele lahenduse. Ligikaudu viiendik komisjoni poole pöördunutest peab aga pettuma nagu meie lugejagi.

Komisjon teeb küll otsuse tarbija kasuks, kuid kaupmees või teenusepakkuja ei lase end sellest häirida ega käitu vastavalt otsusele. Keegi ei saa teda ka sundida, sest tarbijakaebuste komisjoni otsused pole õiguslikult siduvad – need on soovituslikku laadi.

Lugeja sõnul oli selline avastus üsna suur pettumus, sest saavutatud võit tekitas õigustatud ootuse, et mure saab ka lahenduse. Nüüd on aga ikkagi ainuke võimalus minna kohtusse.

Vähem väärtusliku eseme või teenuse puhul tundub see aga ebamõistlik. Ometi peaksid tarbijal õigused olema ka sellistel puhkudel, ja mitte ainult paberil.

Märksõnad
Tagasi üles