McDonalds püüab pääseda rämpstoidu mainest

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
cDonald's-i lasteeined muutuvad väiksemaks ja tervislikumaks.
cDonald's-i lasteeined muutuvad väiksemaks ja tervislikumaks. Foto: Lauri Kulpsoo

Tervislikkuse puhang räsib tuntud kiirsöögikohta McDonaldsit, kes otsustas kalorite kärpimiseks teha muudatusi lasteeines.

McDonalds on otsustanud oma lasteeinest välja visata juustuburgeri ja šokolaadipiima, et vähendada kalorite, soola, küllastunud rasvade ja suhkru kogust, kirjutab Guardian.

Neljapäeval teatas firma, et tahab lasteeine kaloraaži vähendada 600 kcal-ni ning selle soolasisaldus peaks jääma alla 650 milligrammi. Samuti on firma seadnud eesmärgiks, et vähem kui kümme protsenti lasteeine kaloraažist tuleks küllastunud rasvhapetest ja lisatud suhkrust. Šokolaadipiim ja juustuburger neile nõuetele aga ei vastanud.

Kui õnnestub šokolaadipiimas olevat suhkrukogust vähendada, siis on lootust, et see pääseb taas lasteeinesse, kuid pole veel selge, millal see juhtub.

McDonalds teeb ka teisi muudatusi. Kui seni anti lasteeinega kaasa väike portsjon friikartuleid, siis edaspidi on see kogus väiksem ehk lastele sobilikum. Nii peaks vähenema rasva- ja soolakogus friikartulites poole võrra. Lasteeinesse saab joogiks tellida vett, kuigi selle eest tuleb juurde maksta. Praegu on lasteeine joogivalikus piim, šokolaadipiim ja õunamahl. Kui asendada need karastusjookidega, siis pole vaja juurde maksta.

Nii juustuburgerit kui šokolaadipiima saab edaspidi eraldi tellida, kuid söögikoht usub, et nende väljaarvamine põhieinest vähendab juustuburgeri ja šokolaadipiima tellimist. Neli aastat tagasi võeti lasteeinest välja karastusjook ning nende tellimiste arv vähenes 14 protsenti.

Kiirsöögikoht on  laste ülekaalulisuse tõttu juba pikemat aega olnud nii tervisedendajate kui ka lapsevanemate teravdatud tähelepanu all. McDonalds on juba vähendanud lasteeines olevate friikartulite hulka ning vahetas eines oleva mahla välja teise vastu, milles on vähem suhkrut.

Muudatusi tehes soovib firma vabaneda rämpstoidu pakkuja kuvandist, sest võrreldes oma konkurentidega Burger King ja Wendy on ta rohkem suunatud lastega peredele. Lasteeinel on seejuures oluline osa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles