Google uuring paljastas eestlaste harjumused veebis

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil neiud ninapidi telefonis.
Pildil neiud ninapidi telefonis. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Värske ülemaailmne uuring internetikasutajate käitumise kohta näitab, et eestlased otsivad teavet üha rohkem liikvel olles ja Eesti internetikasutajatest vanuses 16-34 külastab umbes 90 protsenti veebi just nutitelefonis ning omavad keskmiselt rohkem kui kolme võrguühendusega seadet.

Google’i Balti riikide juhi Vytautas Kubilius’i sõnul heidab nende poolt tellitud uuring valgust teemadele nagu muutused seadmete ökosüsteemis, tarbijate videokasutuses ja mida tulevikus oodata tarbijatehnoloogia valdkonnast, samuti näitab uuring selgelt uut tarbija tüüpi, keda võib nimetada «onlineriks».

Üle 60 protsendi kõigist inimestest kasutab nutitelefoni ja üle 60 protsendi kõigist internetikasutajatest kasutab internetti just nutitelefonis. Seda näitajat suurendavad peamiselt 16–34-aastased, kelle hulgas umbes 90 protsenti internetikasutajaid külastab internetti nutitelefonis, kuid näitaja kasvab aasta-aastalt oluliselt kõigis vanuserühmades.

Uuring näitab, et 82 protsenti eestlastest kasutab internetti regulaarselt isiklikel eesmärkidel, mis ühtib identselt ka globaalse näitajaga. Kõige aktiivsemad kasutajad on uuringu andmetel 25–34-aastased ja 35–44-aastased – vastavalt 21 ja 20 protsenti kõigist internetikasutajatest.

Eesti veebikasutajatest 90 protsenti otsivad internetist peamiselt teavet, umbes 75 protsenti täidavad oma kohustusi veebis, üle 50 protsendi kasutavad internetti meelelahutuseks, üle 30 protsendi  aitavad teisi inimesi neid veebi teel juhendades ja üle 15 protsendi laadivad sisu internetti. Eestlaste internetikäitumine vastab üldjoontes ülemaailmsetele suundumustele.

Vähemalt korra kuus otsib 75 protsenti eestlastest internetikasutajatest teavet toodete ja teenuste kohta, üle 70 protsendi kasutavad kaarte oma asukoha või marsruudi määramiseks  ja üle 75 protsendi teevad veebioste. Kõige populaarsemad tegevused veebis on otsingumootorite kasutamine (üle 90 protsendi), sotsiaalvõrgustikud (üle 70 protsendi) ja videote vaatamine veebis (üle 80 protsendi).

Lisaks on üha enam eestlasi veebis televiisori vaatamise ajal. Nimelt üle 60 protsendi 16–44-aastastest kasutab internetti paralleelselt telerivaatamisega.

Täna on igal eestlasel keskmiselt 2,6 seadet, millega on võimalik internetti külastada. Globaalsel tasandil on see näitaja isegi kõrgem –2,9 seadet inimese kohta. Seevastu keskmisel 16–34-aastasel Eesti kasutajal on rohkem kui kolm võrguühendusega seadet.

Uuringu tulemustega on võimalik lähemalt tutvuda analüütilises veebitööriistas – tarbijabaromeeter.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles