Vaata, mida eestimaalased netipoodidest ostavad

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veebis teevad oste nii mehed kui naised, noored kui vanad.
Veebis teevad oste nii mehed kui naised, noored kui vanad. Foto: Panthermedia/ Andriy Popov

Kasvavaks trendiks e-kaubanduses on ostmine välismaa veebilehtedelt, ent vaid sel juhul, kui kaupleja ning tema pakutav tarne tunduvad usaldusväärsed.

Pakiveoteenuse pakkuja DPD grupp avalikustas täna Kantar TNSi läbiviidud uuringu tulemused, mis näitavad eurooplaste harjumusi internetist kaupade tellimisel. Selgus, et e-kaubanduses on kadunud riigipiirid ehk palju oste tehakse välisriikide veebilehtedelt, tarbijad peavad oluliseks e-poodide ja tarneteenuse usaldusväärsust.

Uuringust ilmneb, et Eestis, kus internetikasutajate protsent elanike kohta on Euroopa üks kõrgemaid, jääb e-poodlejate osakaal (29 protsenti) samas Euroopa üheks madalaimaks. Eestlaste tellivad netist enim tehnoloogiaseadmed, ilu- ja tervisetooted ning riideid. Võrreldes teiste eurooplastega tellitakse palju vähem raamatuid, kodumasinaid ja mööblit.

Sarnaselt teistele Euroopa riikidele levib Eestis trend tellida asju välismaalt – 71 protsenti veebipoodlejatest on tellinud kaupa välisriigi veebilehelt. Eestlaste jaoks on esikohal Hiina, samas kui Lääne-Euroopas eelistatakse välisostude puhul geograafilist lähedust – kolmandik ostlejatest sooritab oste naaberturgudelt.

Eesti paistab veel silma sellega, et kauba kättesaamisel eelistatakse pakiautomaate (81 protsenti on neid kasutanud) ning 98 protsenti kavatseb edaspidi kasutada. Vähem tellitakse kaupa otse koju või postkontorisse.

Eestlased peavad e-kaubanduses oluliseks nii toote- kui transpordikulude läbipaistvust, selget tagastuspoliitikat ning täpseid toodete kirjeldusi. 92 protsenti eestimaalastest jäi oma viimase veebiostuga rahule ning 96 protsenti telliks netist ka edaspidi. 

Suurim hulk veebiostudest tehakse süle- või lauaarvuti tagant. Nutitelefonist tehtud tellimuste osakaal (35 protsenti) on tõusvas trendis, eriti millenniumi generatsiooni seas. Pooled veebipoodlejatest on sooritanud oste välismaa veebilehtedelt.

Eurooplased tellivad internetist jätkuvalt enim moekaupu, raamatuid, elektroonikat ning ilu- ja tervisetooteid. Toidukaupu tellitakse koju kõige enam Inglismaal, sakslased on aga kõige julgemad meditsiinitoodete internetist tellijad. Kui Eesti elanikud on pakiautomaadi usku, siis enamike eurooplaste jaoks (84 protsenti) eelistavad kauba otse koju toimetamist.

Uuring viidi läbi eelmisel sügisel, anonüümsed intervjuud tehti 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigist, sealhulgas Eestis. Nende hulka kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes alates 2016. aasta jaanuarist olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles