Tarbijakaitse murrab müüte: pood ei pea kvaliteetset kaupa tagasi võtma

Maiken Mägi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Üks suurimatest tarbijamüütidest on arvamus, et inimesel on õigus tagastada kvaliteetne toode tavapoodi 14 päeva jooksul ja raha tagasi saada. Siiski kehtib 14-päevane taganemisõigus ainult veebipoes, mitte tavakaupluses.

Kui tarbija on tavapoest ostnud toote ning ta hiljem ringi mõtleb ja leiab, et siiski ei vaja seda toodet, see talle ei meeldi või on hoopis tegu vale suurusega, ei ole tal õigus nõuda, et kauplus selle tagasi ostaks. Kui pood sellest keeldub, siis tihti ollakse pettunud ning pöördutakse ka tarbijakaitseametisse.

Tarbijakaitseamet paneb südamele, et tegelikult ei ole kauplus seadust rikkunud, sest juba alates 2004. aastast ei kohusta seadus tavapoode kvaliteetset kaupa tagasi ostma või ümber vahetama. 14-päevane taganemisõigus kehtib vaid sellistele toodetele, mis on ostetud veebipoest, tellitud kataloogist või ostetud müügiesitluse käigus.

Küll aga on ümbervahetamise võimaluse pakkumine tervitatav hea tava kauplejate poolt, mis on laialt levinud eriti väljaspool Eestit. Sellise võimaluse kasutamise kohta tasub tarbijatel infot küsida enne ostuotsuse tegemist, et mitte hiljem pettuda. See on eriti oluline praegu, mil peagi on käes jõuluaeg ja kingituste soetamine.

Ei ole harv juhus, mil näiteks kingituseks ostetud kampsun või mõni muu riietusese osutub vales suuruses olevaks või kingitud mänguasi lapsel juba on ning on soov see mõne teise vastu vahetada. Kui kauplus ei ole ettepanekuga nõus, tuleb sellega leppida.

Loe ka teisi müüte ja pane oma teadmised proovile tarbijakaitseameti kampaaniaveebis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles