Rongireisijad pääsevad nüüdsest bussisõitudest

Eleen Laasner
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinn-Viljandi või Tallinn-Pärnu suunal rongiga sõitjad ei pea enam ümberistumiste pärast muretsema.
Tallinn-Viljandi või Tallinn-Pärnu suunal rongiga sõitjad ei pea enam ümberistumiste pärast muretsema. Foto: Marko Paloveer

Nädalavahetusel lõppes selleks hooajaks Liiva-Rapla vahelise raudteetrassi remonditöö, mistõttu saab alates eelolevast nädalavahetusest rong Tallinna ja Rapla vahel sõita ka laupäeviti ja pühapäeviti.

Remonti tegeva firma OÜ GoTracki juhataja Kalvi Pukka sõnul said selleks aastaks planeeritud tööd tehtud ning remont raudteel jätkub järgmisel aastal niipea, kui ilm lubab.

Reisijate jaoks tähendab remondi lõpp rongiliikluse bussidega asendusveo lõppemist ning rongiühenduse taastumist nädalavahetusel. «See oli Eesti mõistes üsna tavatu, et tegime nädala sees töid öösiti ning proovisime inimeste elurütmi võimalikult vähe häirida, võttes pikemaid tööd nõudva remondiaja vaid nädalavahetustelt. Suur tänu bussifirmadele, kelle kaasabil nendeks päevadeks asendusvedu organiseeriti,» ütles Pukka. «Järgmisel aastal, kui remondiga jätkame, püsivat rongiliikluse katkestust laupäeviti-pühapäeviti ei tule, tõenäoliselt saame hakkama mõne nädalavahetusega kogu suve jooksul.»

Pukka sõnul ei tähenda remonditöö lõpp raudteel täielikku tööseisakut, vaid talve jooksul korrastatakse raudteetrassi ümbrust. «Sõltuvalt ilmaoludest teeme koristustöid, viime minema raudtee kõrvale tõstetud vana ehitusmaterjali ja korrastame teeääri,» lubas GoTracki juhataja. Suuremahuline koristus jätkub kevadel.

«Kogu trassil vahetasime suve jooksul ära ballastkillustiku, asendades amortiseerunud paekivikillustiku graniitkillustikuga. Kiisa ja Kohila jaamade vahele paigaldasime uued liiprid ja  rööpad,» ütles Pukka. «Liiprid jäid maha panemata veel vaid Rapla külje all Ridaküla ja Aranküla ülesõitude vahel, ent see töö jääb varakult saabunud talve tõttu kevadeks.»

Pukka kinnitusel remonditakse lisaks raudteele ka trassile jäävad sillad, truubid, ülekäigu- ja ülesõidukohad. «Raudteelõigu 15 ülesõidust on tänaseks valmis 11,» lisas ta.

Kui remondi lõppedes järgmisel sügisel saab lõigul sõita projektijärgse maksimumkiirusega 120 km/h, siis sel talvel rongid veel sellist kiirust ei saavuta. Tõnäoliseks kiiruseks jääb kuni 80 km/h. «Raudtee täidetakse killustikuga kolm korda, neutraliseeritakse rööbastes pinge ja keevitatakse rööpad kokku pikirööbastena,» kirjeldas Pukka kevadisi töid. «Alles pärast rööbastee geomeetria korrigeerimist ja tee stabiliseerimist saab rääkida kiirusest 120 km/h.»

Tööde lõpptähtaeg on 31. oktoober 2017.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles