«Pokémon Go'd» sõidu ajal mängivad autojuhid eputavad sotsiaalmeedias

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autojuhid küll teavad, et Pokemon Go'd ei ole mõistlik autosõidu ajal mängida, kuid teevad seda siiski.
Autojuhid küll teavad, et Pokemon Go'd ei ole mõistlik autosõidu ajal mängida, kuid teevad seda siiski. Foto: Fotoarena/Sipa USA/ Scanpix

Tuhanded inimesed on mänginud «Pokémon Go’d» autot roolides, mõni on sellest hetkest ka pilti teinud ja sõpradele saatnud.

San Diego Ülikooli õppejõud John Ayers ja tema kolleegd töötasid läbi suure hulga pilte, sotsiaalmeedia postitusi ja uudiseid, et näha, kui palju inimesi on «Pokémon Go» tõttu õnnetusse sattunud. Tulemused olid jahmatavad, kirjutab nbcnews.com.

«Postituste, piltide ja uudiste seas oli 14 erakordset õnnetust. Üks mängija oli sõitnud autoga vastu puud,» kirjutas Ayersi tiim.

Mäng on nii sõltuvust tekitav, et inimesed teevad isegi ekraanipilte mängust, samal ajal kui autot juhivad, isegi kui nad teavad, et see on ohtlik.

«Olen hetkeline idioot ja sõidan oma autoga, samal ajal kui püüan seda tegelast,» oli kirjutatud ühe mängija ekraanipildile, mille ta Snapchati kaudu oma sõpradele saatis.

«Pokémon Go’d» on tunnustatud kui kavalat treeninguvahendit, sest ta innustab mängijaid minema välja jalutama ja premeerib mängijaid, kes on läbinu pika distantsi.

Kuid hea kõrval on ka probleemne pool. Nimelt ei pööra mängijad enam piku ekraanilt, mistõttu on nad liikluses ülimalt ohtlikud.

«18 protsenti Twitteri postitustest sisaldasid infot, et inimene mängib ja sõidab (à la sisuga: «Appi, ma püüan pokemone ja sõidan») ja 11 protsenti märkis, et kõrvalistuja mängib (à la sisuga: «Lasin just õel ennast ringi sõidutada, et pokemone otsida»),» kirjutas uurijate tiim.

«Neli protsenti vihjasid, et jalakäija mängib («Peaaegu oleks auto alla jäänud «Pokémon Go’d» mängides),» lisasid nad.

Kuigi tuleb arvestada ka faktiga, et mõned neist postitustest võisid olla naljaviluks, tuleb uurijate sõnul siiski võtta seda tulemust täie tõsidusega. Kokku leidsid nad üle 4000 Twitteri postituse, mis osutasid autojuhtimisele ja samal ajal mängu mängimisele.

Mängimise võimalikud tagajärjed on aga naljast kaugel. «16–24- aastaste seas on autoõnnetused ühed peamised surmapõhjused. Nemad on aga mängu suurim sihtgrupp,» kirjutas Ayers.

Tiim toob võimaliku lahendusena välja autojuhtide ja jalakäijate teavitamise mänguga seotud ohtudest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles