Kitsad parkimiskohad viivad plekimõlkimiseni

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mustamäe keskuse parklas oli autost välja pugemine vaevaline, sest ei saanud ust korralikult lahtigi teha.
Mustamäe keskuse parklas oli autost välja pugemine vaevaline, sest ei saanud ust korralikult lahtigi teha. Foto: Mihkel Maripuu

Kevadel hakkas kehtima uus standard, mis sätestab kaubanduskeskuste parkimiskohtade soovituslikuks laiuseks 2,7 meetrit (seni oli 2,6 meetrit) ja parklakoha laiuseks tavaparklas 2,6 meetrit. Ometi ei jälgitud enamikus parklates ka vana standardit.

«Standard ei ole kohustuslik, pigem on see hea tava ning soovituslikult järgimiseks mõeldud juhend projekteerijatele,» sõnas Eesti Liikluskindlustus Fondi (ELF) tarbijahariduse valdkonna juht Jaanika Käärst. «Samas, kohalike õigusaktidega (KOVide ehitusmäärused) on ka praegu projekteerimisel kohustus standardit järgida.» See tähendab, et parkla ehitamiseks peavad projektis olema parkimiskohad standardite järgi. Kui aga parkimiskohtade joonimiseks läheb, siis muutuvad parkimiskohad kui võluväel väiksemaks. «Võib juhtuda, et selleks, et mõni parklaprojekt saaks KOVilt allkirja, on parklajoonisel kõik õigesti, reaalsuses aga, vajadusest mahutada siiski rohkem parkimiskohti, kaldutakse projektist kõrvale,» põhjendas Käärst.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles