Prantsusmaa poed testivad uutmoodi toidupakendeid

Eleen Laasner
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Le Parisien

Toidupoed tahavad teada, kas pakendite uus värviline toitumisalane teave suunab inimesi tegema tervislikumaid valikuid.

Kokku lisatakse valitud toodete pakendile neli värvilist lahtrit. Kui tavaliselt peab lugema toitumisalast teavet imepisikeses kirjas, siis varsti pole see enam ehk vajalik, sest toiteväärtus tehakse ostjale selgeks värvide abil.

Uus idee tuli Prantsusmaa terviseministri poolt teisipäeval, kes ütles et neli erinevat värvi annavad aimu toidu toiteväärtuse kohta. Uued sildid saavad külge rohkem kui 800 toodet ja neid hakatakse müüma 50 poes üle Prantsusmaa. «Minu soov on, et inimesed saaksid toitu valides juba esmapilgul aru, millise tervislikkuse astmega toote nad valivad,» ütles terviseminister Marisol Touraine Le Parisieni ajalehele.

Uuringu läbiviijad viivad end kurssi inimeste ostmisharjumistega ja võrdlevad siis uute pakenditega poes käinud inimeste harjumusi tavapoes käinud inimeste harjumustega. «Loomulikult ei võrrelda topsijogurtit pitsaga, vaid seda, milline jogurt jogurtite või pitsa pitsade seast valitakse,» ütles Touraine.

Ta lisas, et toidupakendite muutmine on osa suuremast võitlusest, et suunata Prantsusmaad tervislikuma eluviisi poole, sest kolmandik prantslastest on ülekaalulised ning ka diabeeti haigestunute hulk on tõusuteel.

Eksperiment algab septembris ja kestab kokku kolm kuud. Kui uued pakendid toimivad nii nagu vaja, siis soovib Touraine rakendada järgmisel aastal sama süsteemi kogu Prantsusmaal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles