Reisibüroo: klient ei teinud vahet broneeringul ja pakkumisel (1)

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PantherMedia / Scanpix

Lugeja Elina arvas, et reisibüroo Travel Dreams petab kliente, kuna teeb eksitava hinnaga reisipakkumisi. Kuid tegelikkuses pole klient täpselt aru saanud, mis vahe on broneeringul ja pakkumisel.

Elina soovis reisida 12. aprillil Costa Bravasse 349 euroga, ühtlasi soovis ta saada informatsiooni, et kas hotellis Casino Royal on veel kolm vaba tuba. «Reisibüroo vastas, et kahjuks 12.04 reis on välja müüdud ja pakkus võimaluse, et äkki sobib reis Türki väljumisele 17.04. Kuid märkasin, et reisibüroo oli pannud facebooki kuulutuse, et sellele reisile ikkagi on kohti,» sõnas naisterahvas.

Travel Dreams'i juhatuse liige Gunnar Michelson sõnas, et klient ei ole broneeringut nende juures teinud, vaid on teinud hinnapäringuid. «Tõepoolest, veebruari lõpus koostasime oma koduleheküljel pakkumise pealkirjaga «12.04.2016, Costa Brava, al 349 eurot,» see tähendab, et oli ka pakkumine hotellile kolme tärni hotelli Casino Royal. Samal päeval koostasime ka teise pakkumise väljumisega teisel aprillil,» meenutas Michelson.

Kuna hinnad pidevalt muutuvad, siis teeb reisibüroo pakkumistes jooksvalt korrektuure, et hinnad oleksid koduleheküljel võimalikult aktuaalsed. Enamasti korrigeeritkase hindu kaks korda nädalas.

«Kuu aega hiljem, 24. märtsil tegi klient meile päringu 02. aprillil toimuva reisi kohta. Selleks ajaks olid hinnad aga juba muutunud ja seetõttu pakkusime kliendile alternatiivina järgmist hotelli, kus hinnaks oli 399 eurot inimese kohta, täpsemalt 02. aprilli toimuvale lennule, kuid see hind ei olnud kliendile sobilik,» sõnas Michelson.

24. märtsil soovis klient teada, mis kuupäevadel oleks võimalik saada reisi samasse sihtkohta hinnaga 349 eurot. Reisibüroo töötaja vastas sama päeva õhtul, et 19. aprilli väljumisele on võimalik soovitud hinnaga reisi saada. Kuid neli päeva hiljem, täpsemalt 28. märtsil vastas klient, et pakutud kuupäev talle ei sobi. Selleks ajaks oli ka hind juba 416 euroni kasvanud inimese kohta.

Klient oli seepeale esitanud pretensiooni, miks välja reklaamitud hinnad ja tegelikud hinnad ei vasta. «Meie töötaja vastas samal päeval, et soovitud hinnaga on järgmine väljumine 26. aprillil, samuti selgitasime, et tegemist on Ryanairi lennuga, kus meie ei suuda garanteerida fikseeritud hindasid,» kommenteeris Michelson. Ühtlasi informeeriti klienti, et ka selle kuupäeva hinnad ei püsi nii kaua muutumatuna.

«Aprilli teisel nädalal vastasime, et 12. aprillil väljumisele on hinnad taas muutunud ja tegime ka vastava pakkumise meie kodulehel aktiivseks. Samuti tegime vastava postituse meie sotsiaalmeedia lehele, kuna kohtade arv on piiratud,» selgitas Michelson. Klient edastas uue päringu tund aega hiljem, selleks hetkeks, kui üks töötajatest asus kliendi päringuga tegelema, olid aga soovitud hotellis juba kohad väljamüüdud ning seetõttu pakuti kliendile alternatiivi.

Klient on esitanud järjepidevaid hinnapäringuid, kuid broneeringuid teinud ei ole. «Märgime ära, et kõikidel meie pakkumistel on alati juures ka kuupäev, millal me viimati hindu muutnud oleme. Lisaks on ära toodud, millise reisikorraldaja reis see on või kas tegemist on hoopis individuaalreisiga, mis tähendab, et lend on liinilend ja hotelli broneerime siis, kui klient on otsuse langetanud,» rõhutas Michelson.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles