Loodustoode põhjustas ehmatava vanniõnnetuse (1)

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kuvatõmmis signeseebid.ee

Täna jõudis meediasse juhtum, mil kaks last kasutasid vannis käies vees lahustuvat lavendli vannimuffinit, mis õige pea kleepuvaks muutus ja naha sügelema ajas. Vannimuffini tootja ning edasimüüja jäävad juhtunu suhtes eriarvamusele.

Looduskosmeetika tootja Signe Seebid OÜ tegevjuhi Signe Kalgi sõnul pöördus ta pere poole kohe, kui oli edasimüüjalt nende kontaktid saanud ning läks olukorraga tutvuma. «Pere ei teadnudki alguses, mis toode see oli ja kuidas kasutada. Nad ei teadnud ka, mida lapsed üldse vanni panid, sest vanemad ei olnud seal juures,» ütles ta. Seega kahtlustati, et lapsed panid vanni liimi ning seepärast kutsuti ka kiirabi.

Kalgi väitel selgus perega suheldes, et toode oli juba ostes ilma vastava etiketita, mistõttu polnud võimalik tuvastada ka säilivusaega. Vannimuffin sisaldab 1 grammi ulatuses viinamarjaseemneõli, mis tekitab liimja efekti, kui tegu on valedes tingimustes säilitatud ning aegunud tootega. Lisaks ei olnud  tegu lastele mõeldud tootega. End seebi või mõne muu pesuvahendiga pestes tuleb see aga maha ning pole tervisele ohtlik. Kalk kinnitas, et väljastas toote edasimüüjatele heas usus ning korrektse pakendiga ning taoline juhtum on esmakordne. Perele viis ta kompensatsiooniks Signe Seebid tooteid.

«Nii mõnigi edasimüüja võib toodet hoida suve läbi päikese käes või on ka ette tulnud, et hinnasilt kleebitakse säilivuskuupäevale ette. Püüame edasimüüjate juures neid ise ka jälgida, aga igal pool lihtsalt ei jõua, sest tegelikult on see kaupmehe kohustus,» sõnas Kalk.

Antud juhtumi järel pole enam plaanis Signe Seebid toodetes viinamarjaseemneõli kasutada, et vältida edaspidiseid olukordi, mil kliendile võib sattuda vananenud toode.

Vannimuffin võis pärineda Solarises asuvast looduskosmeetika poest Pillerkaar. Kaupluse esindaja Jüri Paltser sõnas, et pere pöördus küll murega poe poole, ent kuna tšekki neil näidata ei olnud, võis toode olla ostetud ka mujalt ning nad ei soovi võtta vastutust enda peale. Kliendilt võeti küll kontaktid ning edastati need tootjale. «Pere rääkis, et tegu oli tohutult kleepuva tootega, mis ajas lastel vannis naha kihelema,» lisas ta.

Kalk täpsustas, et juhtunuga samal päeval astus ta läbi Pillerkaare poest ning leidis sealt juhuslikult samasuguse sildita toote, mille palus kohe müügilt eemaldada. Pärast seda sai ta ka pere kontaktid, et nendega juhtunus selgust saada.

Paltser kinnitas, et Kalgi palvel etiketita toote eemaldamisega polnud probleeme ning silt oli kuhugi kadunud. Selliseid tooteid on riiulis korraga vaid paar ning tõenäoliselt osteti ära sildiga toode ning sildita jäi sinna kõrvale alles. «Tegu on loodustootega, mis päikese kätte jäetuna muudab oma omadusi. Jälgime pidevalt toodete parim enne kuupäevi ning need on meil kontrolli all,» ütles ta.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles