Kauaoodatud reisi majutus valmistas reisisellile pettumuse

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Lastega reisijaid ootas lubatud merevaatega toa asemel vaade põllule ning ebameeldivust põhjustanud lärm hotelli köögipoolel.

Pakettreisilepingu kohaselt ostis tarbija reisi Rhodosele ning reisikorraldaja Novatours kohustus selle korraldama ajavahemikus 17.juulist kuni 24.juulini 2015. Lennuettevõtjast tingitud põhjustel  väljalend viibis, mistõttu pidanuks reisijad saabuma sihtkohta 17.juulil kell 15, kuid saabusid 18.juulil kell 1:45. 

Reisijate väitel majutati nad kokkulepitust erinevasse tuppa - lubatud merevaate asemel olevat olnud vaade põllule ning ka öörahu oli häiritud köögist tulevate helide ja toidulõhnade tõttu.  Ümbermajutus sai võimalikuks alles reisi kolmandal päeval. Ebaõnnestunud majutuse tõttu pöördusid reisijad murega tarbijakaebuste komisjoni poole, nõudes reisi maksumuse alandamist.

Reisija ja reisikorraldaja vahel on vaidlus turismiteenuse osutamise lepingu nõuetekohase täitmise üle, sest reisi ostnu ei olnud rahul selle kvaliteediga. Novatours tunnistas reisi hilinemist, kuid nende hinnangul vastas majutus kokkulepitule. Kokkuleppe kohaselt pidi tuba asuma hotelli sellel küljel, mis  on mere poole. 

Komisjoni hinnangul on tarbija nõue reisitasu vähendamises põhjendatud osaliselt. Algselt planeeritud sihtkohta saabumise aeg võimaldanuks reisijatel  linnaga tutvuda juba 17.juulil päeva  teises pooles. Lennureisi hilinemise tõttu lükkus see vajalikku puhkeaega arvestades edasi 18.juuli  keskpäevale, mistõttu ei  saanud reisijad teenust kasutada kokkulepitud mahus.

Komisjoni hinnangul on Novatours rikkunud lepingut määral, mis annab reisi ostjale võlaõigusseaduse kohaselt õiguse vähendada reisitasu 20 protsendi ulatuses, sest reisiteenuse  mittevastavusega kaasnenud ebamugavused tuleb reisijatele korvata. 

Komisjon arvestas sealjuures kaotatud puhkeaega ja ebamugavusi, mida põhjustati lastega reisijatele lennuga, transfeeriga ja majutusega öisel ajal. Majutusteenuse mittevastavus ei ole  komisjoni hinnangul tõendatud. Lähtudes paketi maksumusest on reisijal õigus nõuda  reisikorraldajalt 552 euro tagastamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles