Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinki kapten: tormiööl oli nii pisaraid kui ähvardusi

Lained lõid reede õhtul Tallinnast Stockholmi teel olnud reisilaeva Victoria I vööri radariantenni laevakere küljest lahti ning see kahjustas kahte vööriilluminaatorit. Kapten pöördus riskide vältimiseks tagasi Tallinnasse. FOTO: Mihkel Maripuu / Postimees

Kui enamik tormiööl viga saanud Tallinki laeva reisijatest suhtus kapteni otsusesse Tallinna tagasi sõita mõistvalt, siis leidus ka ähvardajaid.

Teel Tallinnast Stockholmi tormis viga saanud Tallinki aluse Victoria I kapteni Meelis Puura sõnul läks eelmise reede öise tormi ajal enamik energiast ning keskendumisest laeva juhtimisele ja sündmuse lahendamisele.

«Ajutiste parandustööde ajal sain lühiajalise võimaluse liikuda ka veekahjustusi saanud konverentsikeskusesse. Meeskonnaliikmete kokkupuuted reisijatega sündmuste selgitamisel olid  valdavalt siiski mõistvad,  esines ka negatiivsemaid vestlusi, mõni ka pisarateni viivate ähvarduste ja süüdistusteni,» rääkis Puura. Ta lisas, et selline käitumine on inimlik.

«Tahaksin tänada pardal olnud reisijaid mõistva suhtumise eest - kindlasti võis olla hirmutav näha laeva põrandal vett, seda eriti tormistes ilmatingimustes,» tänas ta oma reisijaid. Puura sõnul on just rahulik suhtumine ja koostöö meeskonnaga keerulistes olukordades suureks abiks üldise ohutuse tagamisel.

Victoria I sihtsadam oli Stockholm vahepeatusega Mariehamnis. «Purunenud akende asukoha, tuule ning laine suuna ning meie suuna sobitamine ei olnud minu hinnangul mõeldav,» selgitas ta oma otsust tagasi Tallinna sõita.

Kapteni kinnitusel ei kujutanud purunenud illuminaatorite kaudu laeva jõudnud vee hulk endast inimestele ja laevale küll ohtu, kuid edasiste kahjustuste vältimiseks sai tehtud otsus tagasi Tallinna sadamasse pöörduda.

«Otsusest - avariiparanduste tegemine sellistes oludes on alati väga keeruline ja kõrge ohutasemega ettevõtmine tööde teostajatele, laevapere pingutused esialgse konstruktsiooni paigaldamisel andsid hetkeks alust testida tulemuslikkust. Kahjuks ei saavutatud me täiesti rahuldavat tulemust ning otsus edasiste kahjude vältimiseks Tallinnasse naasta sai seetõttu ka vastu võetud,» rääkis kapten.

Puura sõnul võib ta ennast pidada õnnelikuks kapteniks, sest tööandja on usaldanud talle juhtida väga hea laeva ning väga hea meeskonna. «Töövaim püsis täpselt selline, nagu sellistel hetkedel iga kapten ootab, anti endist parim ja veelgi enam,» rääkis kapten.

Ta tõdes, et väsimus ja reisi ootamatust katkemisest reisijate hulgas tekkiv ärevus oli paratamatu. Kuid laupäeva ja pühapäeva jooksul sai töö- ja puhkeajad nii seatud, et tänaseks peaksid kõik meeskonnaliikmed olema jõudnud oma jõuvarud taastada.

Enamik tööl olnud meeskonnaliikmetest saavad õige pea koju ning jõulud veeta oma lähedaste seltsis. «Loodetavasti aitab see tavapärase elurütmi taastumisele veelgi kaasa. Püüame laeva juhtkonna poolt teha kõik, et ka laevapereliikmed ennast tunnustatuna ja väärtustatuna tunneksid,» lubas Puura.

Kapteni sõnul pole reisi katkemist tehnilise rikke tõttu ning varjusadamasse naasmist tal varem kogeda tulnud.

«Kapteni ja meeskonna kohus ja vastutus on tagada laeval viibivate inimeste ohutus ja turvalisus, seda iga päev, igal reisil ja iga ilmaga,» ütles Puura. Eriolukordadeks on laeval detailsed protseduurid ette valmistatud ja läbi harjutatud. «Muidugi peab ohvitseridel olema ka kogemus ja oskus olukorda hinnata,» lisas Puura. Ta lisas, et ükski olukord pole üks-ühele võrreldav, alati on mingisugune nüanss, mis sarnase struktuuriga sündmuse pea peale keerab, aga selleks valmistutakse pidevalt.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back