Küsitlus: kas oled geoblokeeringu tõttu netipoes kaubata jäänud?

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aina enam oste tehakse interneti vahendusel.
Aina enam oste tehakse interneti vahendusel. Foto: SCANPIX

Euroopa Komisjon ootab tarbijaid ja ettevõtjaid vastama küsitlusele, millega uuritakse, kas vastajad on kogenud e-poodides ebaõiglast teenindamist või põhjendamatuid piiranguid tulenevalt kliendi geograafilisest asukohast (nn Geo-blocking).

Vastajatel on võimalus teavitada erinevatest piirangutest, mida rakendatakse tarbija geograafilise asukoha tõttu, näiteks ei teenindata teatud  riigis asuvaid kliente, eristatakse hindu või lisateenuste kättesaadavust asukoha järgi.

 Küsitlust korraldatakse kõigis Euroopa Liidu riikides ning vastata saab kõigis ELi ametlikes keeltes.

Küsitlusele saab eesti keeles vastata siin.

Saadud vastused aitavad Euroopa Komisjonil saada ettekujutuse nii tarbijate kui ettevõtjate soovide ja murede kohta ning neid sihipärasemalt lahendada. Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium soovitab kõigile Eesti elanikel uuringus osaleda, et võimalikud järeltegevused arvestaksid ka Eesti tarbijate ja kauplejate huviga.

Kui Eesti tarbijal või ettevõtjal on e-poodides ostlemise või müümisega geoblokeeringust tulenevaid probleeme, võib ühendust võtta ka Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga aadressil madis.ehastu@mkm.ee

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles