Selgitus: mis seisab ühe-euroste bussipiletite lubaduse taga

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ühe-eurone
Ühe-eurone Foto: Toomas Huik/Postimees

Ühe-eurose bussipileti lubadus ei tähenda, et kõik bussipiletid ühel väljumisel maksavad nii soodsalt – siin kehtib kiirema internetikasutaja reegel.

«Üheeurosed piletid on võib-olla see, mis on kõige enam kõnepinda saanud – need olid tõesti justkui puudu –, aga neid me ka jagame osakaupa, see tähendab, et bussid ei välju täies ulatuses ühe-euroseid pileteid müüduna, eid on kindel hulk,» selgitas Eesti Bussi juht Gunnar Obolenski, mida tähendab Simple Expressi liinide ühe-euroste bussipiletite lubadus.

Ka lähtub bussiettevõte ühe-euroste bussipiletite jagamisel sellest, kes on kiirem ja kas piletid ostetakse Simple Expressi enda veebilehe kaudu. «Kui ühe-eurosed on otsas, tuleb järgmine kogus kahe-euroseid, kui kahe-eurosed on otsas, tuleb järgmine kogus kolme-euroseid ja siis nelja-euroseid,» kirjeldas Obolenski, kuidas sooduspiletite süsteem toimib. Bussifirma senine praktika on näidanud, et ühe-eurosed piletid saavad otsa nädal pärast müügile tulekut.

Vaatamata sellele, et see võimalus kehtib ennekõike kiirematele, ei kaota Obolenski sõnul soodsat bussireisi võimalust ka teised reisijad. Soodsamad piletid tulevad müüki kuu enne, mistõttu võib juhtuda, et ka bussijaamast ostes on väike tõenäosus neid pileteid saada. «Kui te ostate aga bussijaamast kassast piletid ette, siis on võimalik ka sealt soodsat hinda saada, aga ilmselgelt on see ühe-eurone suund ikkagi ettetellimisele suunatud,» tunnistas ta samas.

Küll aga ei tähenda see seda, et Eesti Bussi või Simple Express liinidel olekski internetist või kassast pileti ostmine ainuke viis see endale lunastada. «Bussidest on ka võimalik pileteid osta ja teistest bussijaamadest, aga siis ka vastavalt sellele – kuna seal on erinevad teenindajad –, siis lisandub seal meie piletihinnale veel ka teenustasu,» kostis Obolenski, viidates sellele, et väljaspool nende keskkonda mõjutavad Simple Express bussipileti lõpliku piletihinda erinevaid tegureid.

Küll ei tahtnud ta avaldada sooduspiletite täpset arvu, sõnades vaid, et üpris soodsate piletitega peaks sõita saama vähemalt pool bussitäis reisijaid ning ühe-euroseid pileteid on sellises suurusjärgus, et inimesed saaksid ikkagi bussi esiaknast välja näha. «Ka kõige kallim hind peaks tagama kõige soodsama reisivõimaluse – see on Simple’i lubadus,» kinnitas ta, tähendades, et bussifirma on algusest peale lähtunud oma hinnapoliitikas sellest, et ka nende kõige kallimad piletihinnad oleks üks või kaks eurot teistest soodsamad.

Sellises soovipõhises mudelis endas ei ole Eesti Bussi juhi sõnul midagi uut – seda kasutavad juba pikemat aega näiteks odavlennufirmad. «Uus on mudel lihtsalt seetõttu, et on nüüd rakendumas ka bussitranspordi vallas,» märkis Obolenski.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles