T, 5.07.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Uus plaan - alkoholi tuleb hakata müüma eraldi

Oluliselt täiendatud kell 13.33!
Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Uus plaan - alkoholi tuleb hakata müüma eraldi
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Riik tahab karmistada alkoholimüügi korda.
Riik tahab karmistada alkoholimüügi korda. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Alkoholi  kättesaadavuse piiramiseks on kavas karmistada selle müügikohtadele esitatavaid nõudeid, näiteks tuleb suurtel poodidel viinapudelid muust kaubast eemale tõsta.

«Alkoholi peaks presenteerima  eraldi teistest toiduainetest,» tutvustas  sotsiaalminister Rannar Vassiljev täna ministeeriumis ettevalmistatavat uut eelnõu. Suurtes poodides tähendab see ministri sõnul eraldi alkoholi paigutamist eraldi osakonda. «Väiksemates poodides tuleb panna alkohol  leti taha, et need, kes seda osta soovivad peaksid seda küsima,» rääkis Vassiljev. Tema hinnangul muutub noortel tänu sellisele muudatusele alkoholi kättesaamine senisest keerulisemaks.

Vassiljev rõhutas, et riik ei plaani nii karme alkoholimüügi piiranguid kui pealinn, kus see on viinud mõnede väiksemate poodide sulgemiseni. Ministeerium loodab vastava eelnõu esitada juba sel sügisel parlamenti. Millal see ettepanek seaduseks saab, ei osanud Vassiljev öelda. «Kindlasti ei juhtu see 1. jaanuaril 2016 ja kui seadus vastu võetakse, siis antakse poodidele aega kohanemiseks,» rääkis minister.

Lisaks plaanib ministeerium karmistada ka reklaamiseadust ning seada piirangud  kõigile neile reklaamidele, mis loovad alkoholitarbimisest positiivse elustiili kuvandit.

«Me tahame jõuda selleni , et me ei räägi enam sellest, mis on keelatud, vaid räägime, mis on lubatud,» selgitas Vassiljev. Ta lisas, et selline lähenemine ei ole Euroopas tavaline, pigem erandlik.  Uus ja senisest karmim kord peaks ministri sõnul kergendama tarbijakaitseameti tööd.

«Tänane probleem on, et reklaame vaadata, siis see, mis on seaduses mõeldud, ei ole see, mida filmide vahel näeme,» tõdes minister.

Märksõnad
Tagasi üles